**Den stora feta LCHF-tråden**
Japp gå in på kostdoktornssida så får du länk tillbra och billiga alternativ.
Äter fiskolja och dvitamin..
Japp gå in på kostdoktornssida så får du länk tillbra och billiga alternativ.
Äter fiskolja och dvitamin..
Passa på att läsa lite om dvitamin med finns en superintressant artikel i illustrerad vetenskap ska se om jag hittar igen den
Den möblerade om sig självt...
Det står noll carbs efterssom innehållet i varje måltid ligger under 1 Men det är tillhörande diagram också som inte syns här där står kolhydratsprocenten med och när man räknar ihop dagsintagt så kommer kolhydraterna med., Jag hamnade idag på en fördelning på 80/15/5
Hoppas du inte tog illa vid dig men jag hade en fundering bland annat när du skrev om högt fettintag men det var absolut inte enbart ditt inlägg jag syftade på En vanlig missuppfattnign är ju att man ska vräka på fett när man äter lchf. Tror många gör det felet och kör på mer åt fakirhållet helt utan anledning. Visst är det kanske andra fetter än man ätit och man kanske får omställningsbesvär av minkade olhydrater och att man överäter fett vilket kan leda till blandannat illamående.
Samtidigt tror jag många helt förbiser att man i en vanligkost äter fett och att fet finns gömt i många livsmedel. Så summan av intaget på lchf och vanlig svenssons tallriksmodellen kanske inte är så enormt som de högljudda lchfmotståndarna vill påskina.
Det gäller att hitta sin lchf som fungerar och ibland kanske det är som vissa att gå mer mot lågkolhydratskost med mindre andel fett i bara man mår bra.
Jag bemödar mig att läsa de flesta inläggen i tråden med undantag för när det är för mycket att läsa ikapp så jag kanske har missat ditt inlägg när du presenterade dig. Tråkigt om du lämnar tråden för det brukar vara högt till tak och utrymme för diskussioner, alla kan ha en dålig dag och kanke inte visa sig från sin bästa sida alla gånger.. Vi är inte här för att ha åsikter om folks yrkesval utan vi är i tråden av en anledning att vi äter enl lchf, huruvida du är akademiker eller som mig kock spelar ingen roll varken eller av yrkeskategorierna är sämre än den andra.
Nu har det skrivits så mycket så jag vet inte om du har fått svar..skrev tidigare om att matdagboken säger att jag ska äta 1900kalorier per dag och jag hävdar att hur mycket jag än försöker så får jag inte i mig detta lägg sedan på träningen så får jag äta mer kalorier och "bör göra" det också även detta är för mig i stort sett omöjligt jag snittar nog på runt 1500-1700 per dag även med träning..
Jag är 160cm lång och väger i dagsläget 63kilo och med 1900 per dag är jag ganska säker på att jag slkulle gå upp en del..nu har ju inte jag ngt överaktivt jobb utan jobbar natt stillasittande kandske påverkar lite av mitt intag men lediga dagar hinner jag med både träning och har ganska mycket att stå i
Alla har vi PMS ibland men ingenting inte LCHF kan råda bot på Nu tycker jag vi hoppar vidare och slutar gneta och gny.
Jag ska bara gnälla av mig att jag har varit hos tandis idag och rått bot på en tand som spruckit pga en gammal amalganfyllning och trots att jag medvetet dragit mig för detta och inte har varit hos tandläkaren på lite för länge så fick jag beröm för att jag inte äter ngt socker och har bra tänder smickra mig mer för jag betalar för sjutton för det....
Då har du rätt inställning må bra känns som det basala och vikten är en bonus. När man har lite mer är det lättare också det är de sista kilona som är svåra..
Testa att börja med under 20g kolhydrater per dag..det kan bli lite omställningsbesvär men de är övergående.
1-1,5g protein per önskat kilo målvikt är en bra tumregel (gångra det med 5 så får du rätt vikt i kött fisk mm) 20g kolhydrater och sedan fylla på med rätt fett