**Den stora feta LCHF-tråden**

Åh, pones! Låter gott... Aldrig smakat än, men köpte pofiber idag så jag ska prova det i helgen. Kanske lördagsfrukost eller kvällsfika?? Längtar!
En liten privat fråga, kanske från en nybörjare men... Mensen... *rodnar lite* Kan den bli superkonstig av LCHF?? Min är... hmm... mysko... Har läst ngt om att den kan bli mer regelbunden och kortare och att ägglossningen kanske kommer igång... Så är inte fallet för mig, den kom tidigare ä den brukar men den är i alla fall inte kortare... Nu har mensen rasat i 10 dagar och mycket mycket riklig... Tänkte höra om jag är ensam med det så det inte beror på kosten?! Alltså så jag kan utesluta att det beror på det alltså och fortsätta luska vad det kan vara...
Sorry om nån känner att det jag skriver är stötande... Men hoppas ni förstår att jag inte menar något illa utan bara är orolig...
Glad midsommar alla! Hoppas ni får strålande sol och får dansa små grodorna tills svetten lackar...och inte faller för för många frestelser...
Själv fick jag rycka in och jobba natt första ledighetsdagen då sonens assistent inte behagade dyka upp, morrar.....så nu ska jag krypa till kojs och försöka få en stunds vila innan det är full fart med firande...
Gomorron tråden...Efter lite midsommarfirande är jag back on track...Inget allvarligt fusk men lite extra rosevin och några nötter för mycket till detta..bland annat lite väl mycket chilinötter (slår mig själv på fingrarna) Trots detta så har vågen inte tagit ett kliv uppåt från min förra vägning så det känns helt ok....
Hoppas alla haft en strålande helg och klarat sig från regn, rusk och fusk...
*Välkommen alla nya* Har inte hunnit läsa helt bakåt i tråden men några nya namn såg jag iallfall..
Jag blir så imponerad av er som lyckas gå ner i vikt! jag måste göra nåt fel för inte går jag ner tyvärr....
En vanlig dag äter jag:
Frukost: 2dl naturell yoggi med hallon +ibland ett ägg
Lunch: sallad, fisk eller kött till. Ca. 1/2 dl sås typ creme fraiche eller bea
Middag: ungefär samma som lunch. Varierar...ibland blir det mycket omelett med vispgrädde i + grönsaker mm.
Till mellanmål äter jag frukt eller nötter. Kaffe.
Äter jag för lite? för mycket mejeri?
Jag äter ingen pasta, bröd, potatis eller ris.
Jag vill ju se resultat!!!! det skulle vara så skönt att få känna några av gravidkilorna äntligen försvinna.
Någon som har en bra dagsmeny? vad äter ni andra ungefär på en dag?
Tacksam för hjälp och råd!
Man behöver inte räkna kalorier och kolhydrater men det är en ögonöppnare att göra det för de små rackarna gömmer sig lite här och där. Att bli medveten om hur mycket kolisar det är i olika livsmedel är vad man får med sig när man under några dagar väger sen går det på rutin.Många är helt omedvetna om att många bäckar små av tilåtna livsmedelblir en hel del får många kolhydrater för att få resultat . Väga är inget man behöver ägna sig åt på heltid ett par dagar eller ngn gång ibland för att få koll på fördelning..Jag brukar köra ngn gång i veckan för att se om jag ligger bra till och oftast prickar jag in strålande siffror på känn men jag har gjort detta i snart två år med ett litet snedsteg
Jag har precis hamnat under 63kilosträcket och mitt mål var 60-65 jag är mao nöjd och allt jag går ner nu är bonus oavsett vilken diet man följer så tror jag att många precis som mig får sätta mål som är nåbara och allt under får man kämpa sig till..man blir äldre kroppen tycker den är perfekt och egentligen så sitter nog bara de sista kilona i huvudet på en själv. Men vill man absolut väga 58 istället för 60 så kan det nog vara så att man får välja att väga och ha stenkoll på vad man stoppar i sig och hitta vad som funkar för en..