**Den stora feta LCHF-tråden**
Sitter i stugan med en dödligt långsam uppkoppling men njuter av sommaren. Ofrivilig fakir har det blivit i värmen två mål mat om dagen för att fåi mig tlräckligt med protein framförallt och en ägglatte till frukost...i stort inga kolisar alls och vågen har tagit ett skutt igen är nu nere på 61,8 så 13,5 kilo minus sen nystart. Har roat mig med att safta och sylta senaste dagarna vi har så förbannat mycket bär vinbär blåbär smultron mm ska testa att göra lchf gele och sylt som kan användas till vintern...ngn som testat? Borde ju i princip bara vara att byta ut mot sukrin funderingen var väl snarara om man kanske måste tillsätta ngt för att det ska bli hållbart eller om det räcker med att tillsätta pektinet och sen lägga paraffin över... Vi äter mycket stek och grytor under vintern och känner att det är synd att slösa naturtillgångar.. och vad är bättre ä en stek med egengjord gele eller köttbullar med hemgjord lingon... förvisso kan man ju frysa bären och sylta senare men det är ju lite charm att få safta och sylta själv när man precis plockat bären.... Frökex med lite vinbärsmarmelad och en god mögelost tror jag kan bli en riktigt ostbrickehit.... Har inte läst bakåt i tråden det får bli en kvällssysselsättning men grattis till alla som får resultat och står emot och kämpa på ni andra....