P3E skrev 2011-04-18 09:30:15 följande:
Hejsan tjejer!
Dagen började bra med -0.8 på vågen

0,2kg kvar till första målvikt!! Det känns såå bra.
Totalt är det nu -8.1kg sen januari/ februari.
Har 5,2kg kvar till nästa målvikt som jag hoppas att nå till midsommar och sen är det ytterligare 5 kg till nästa mål som jag vill nå innan vi åker till USA i oktober för att fira min 30 års dag.
Det borde vara genomförbart
Hela familjen är ledig idag så vi ska passa på att ha en härlig dag i solen

blir nog en utflykt till Öbykulle för att titta på ormar.
Har laddat med äggröra med ost och bacon så jag ska stå mig länge, resten av familjen ska nog ha med tunnbrödsrullar att fika på.
Igår blev jag lite inspirerad av Juceas fiskrätt så jag gjorde nåt liknande.
Stekte purjolök och hällde över torskbitar i en ugnsform, saltade och pepprade, hade på lite citronsaft, dill och CF sen in i ugnen. Serverade med räkor och alfalfagroddar (+ärtor och ris till familjen) Jättegott blev det!
Grattis vad kul!!
gelemamman skrev 2011-04-18 09:53:50 följande:
Vad härligt och sporrande det är att höra hur mycket ni har tappat med hjälp av den här dieten.
Fick mig själv ett lyft imorse när jag vägde mig, inte för att resultatet kommit så fort men igår vägde jag med mitt på dagen med kläder och idag på morgonen utan kläder. -1 kg. Trots att jag vet att det inte har med dieten att göra så blev jag ändå så lycklig!
Okej då har jag lite mer koll på grönsakerna, men då kan man ju om man vill dra ner på det också om man vill hårddra det lite. Ska definitivt prova blomkålsmoset!
Dagen har börjat bra, vägde och mätte mig för denna veckan så man har koll på läget.
Åt frukost, frökex + smör + grädddost + te m grädde.
Gick på en liten morgonpromenad med hundarna.
Pallas: Jag är också nybörjare, tjuvstartade igår men räknar från idag. Innan jag började nu så läste jag på en hel del på
www.kostdoktorn.se och
www.lchfrecept.se .
Där var jätte bra tips och typ "vad man bör ha hemma" och en massa recept.
Jag kan absolut rekommendera även blomkålsriset ( godare än moset tycker jag ). Riv färsk blomkål med stora hålen på rivjärnet och häll ner i kokande vatten max 30 sek. Ska bara bli varmt men ändå vara lite krisp. Jättefräscht och gott till det mesta.
Nu 2 timmar senare har vågen rasat ner 1kg igen, så jag vet inte riktigt vad den håller på med
Brukar inte väga mig så mycket, men blir ju helt hispig när det är upp och ner på det här sättet.