yena89 skrev 2011-04-19 15:34:18 följande:
Hahah, visst blir man trött på sånt x)
Oftast är det ju hjärntvättat folk som inte har någon humm om människans anatomi och metabolism. Jag gillar att diskutera men då ska det vara vettigt folk med kunskap och som dessutom är öppen för andra saker och inte bara "Kan jag kan du" :P
För jag tror att vi är menade att äta kolhydrater dock itne i den mängd och form vi äter idag. Och så finns det männsikor som är lite annrolunda och som itne klarar av kolhydrater. Varför skad et bara finnas en universal-grej?
Ja, det som gör mig så trött är ju att vi ( de flesta av oss ) faktiskt äter kolhydrater. Att man skulle behöva det från mackor och pasta är ju liksom bara dumheter. Då tjatar alla om att man minsann måste äta baljväxter osv, jag vet inte ens vad en baljväxt är ( sant )

Troligen har jag aldrig tillagat en baljväxt i hela mitt liv och uppenbarlilgen klarat mig rätt bra ändå
Sedan är naturligtvis devisen " lite av allt" bäst, för de det funkar för. Jag kan det uppenbarligen inte. Ge mig en potatis och jag tar 3 till, en macka och jag äter mackor tills jag ligger i soffan spyfärdig, 1 ostbåge och jag trycker i mig hela påsen på en kvart.
Att folk inte ens försöker förstå gör mig heligt förbannad. Men det är som det är, har lite pms idag också vilket triggar mig rätt bra