• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Läste precis den här tråden och gud vad trött jag blir på alla idioter.
    Hjärnan behöver kolhydrater blablabla. Jamenvisst, utan lasagneplattor sjunker hjärnfunktionen direkt.....Tomte

www.familjeliv.se/Forum-24-406/m58480836.html

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    yena89 skrev 2011-04-19 15:34:18 följande:
    Hahah, visst blir man trött på sånt x)
    Oftast är det ju hjärntvättat folk som inte har någon humm om människans anatomi och metabolism. Jag gillar att diskutera men då ska det vara vettigt folk med kunskap och som dessutom är öppen för andra saker och inte bara "Kan jag kan du" :P

För jag tror att vi är menade att äta kolhydrater dock itne i den mängd och form vi äter idag. Och så finns det männsikor som är lite annrolunda och som itne klarar av kolhydrater. Varför skad et bara finnas en universal-grej?
    Ja, det som gör mig så trött är ju att vi ( de flesta av oss ) faktiskt äter kolhydrater. Att man skulle behöva det från mackor och pasta är ju liksom bara dumheter. Då tjatar alla om att man minsann måste äta baljväxter osv, jag vet inte ens vad en baljväxt är ( sant ) Förvånad Troligen har jag aldrig tillagat en baljväxt i hela mitt liv och uppenbarlilgen klarat mig rätt bra ändå

Sedan är naturligtvis devisen " lite av allt" bäst, för de det funkar för. Jag kan det uppenbarligen inte. Ge mig en potatis och jag tar 3 till, en macka och jag äter mackor tills jag ligger i soffan spyfärdig, 1 ostbåge och jag trycker i mig hela påsen på en kvart.
    Att folk inte ens försöker förstå gör mig heligt förbannad. Men det är som det är, har lite pms idag också vilket triggar mig rätt bra
  • Faile
    Nallebjörnis skrev 2011-04-19 17:28:40 följande:
    uhhhhhhh nu fick ja kräk känsla... gillar inte jordnötter tyvärr... bara lukten får mig att kräkas :(
    Och jag älskar jordnötter så här dreglas det istället
  • Faile
    Linda1976 skrev 2011-04-19 15:41:57 följande:
    Färdiga menyer efterlyses så jag puttar fram denna gamla goding  www.familjeliv.se/Forum-24-64/m56863370-1.htm... Och lägger den i ts också, faktiskt.
    Har lagt in dina båda veckomenyer i ts så folk slipper leta.

Är det någon annan som vill lägga in egna veckomenyer så gör gärna det
  • Faile
    adams family skrev 2011-04-20 07:20:01 följande:
    Då har jag vart igång i tre veckor då och är minst sagt nöjd..mätte midjan igår 12cm minus två byxstorlekar och mår fantastisk...
    Våg har jag ingen så om jag tappat ngt i vikt får jag veta nästa gång jag springer på en.

Lite roligt ang minskning i mått är att jag har tappat där jag velat och över brösten har jag inte tappat en milimeter vilket annars brukar vara det första ställe det händer ngt...sökte lite på detta fenomen igår och det visade sig att jag inte är ensam om detta kostdoktorn hade ett inlägg om just bröstens vara eller försvinna...

Bara några cm kvar till målmått nu sen får jag inte tappa mer och hoppas kroppen tänker se till det själv...
    Grattis vad kul!!

Ja, det där med brösten är ju inte så trevligt för alla. Jag har minskat i omfång överallt, magen har minskat jättemycket osv, men inte brösten och jag har stora bröst. Helt plötsligt ser jag ut som en tuttlisa istället för fetknoppen, vilket iof är bättre men inte kul.
    Jag hoppas verkligen att mina bröst minskar så småningom för jag tycker ärligt att det endast är jobbigt med stora bröst.
  • Faile
    Pluttesnuttan skrev 2011-04-20 09:22:25 följande:
    Godmorgon! Testade pones i morse! Shit va mätt jag blev av en macka och gott var det oxå minsann! Hur gör man bounty choklad?
    Vi brukar göra efter detta recept och det blir supergott,

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=524
  • Faile
    solrosen81 skrev 2011-04-20 09:29:52 följande:
    Moiraine: Sist tyckte jag att det smakade lite konstigt pga sukrinet. Har du i 1dl sukrin eller tar du lite mindre?
    Sist hade vi i ungefär hälften och det blev bra.
    Men finns det något annat sötningsmedel man tycker är godare kan man ju använda det, så ofta äter man kanske inte bountys att det borde spela någon roll
  • Faile
    mikroE skrev 2011-04-20 11:36:41 följande:
    Jag har aldrig sötning  i bounty, jag tycker kokoset gör det nog sött. Mannen gnäller dock att det inte är sött nog men då blir det fler bounty till mig... *nynnar glatt* Ska definitivt göra det i morgon inför påsken. Dessutom ska jag göra chokladtryffel med mandelsmör, goooottt
    Jag kan faktiskt tänka mig att vi idag skulle tycka att det blir sött även utan. Sist jag åt det hade jag bara ätit lchf några veckor, men jag märker ju hela tiden hur allt smakar sötare och sötare ju längre tiden går utan socker. Så idag kanske även hälften är för mycket.
  • Faile
    ThePointOfItAll skrev 2011-04-20 12:01:12 följande:
    Att rekommendera någon som frågar om lätt lchf-mat att käka ute(alltid för att slippa laga mat) och bl.a kinamat är lite lustigt tycker jag, hoppas det inte är någon i tråden som tar åt sig Jag tycker bara det var lite snett... Kinamat är ju fullt med rent, tillsatt socker+ en massa färgglada grönsaker. Det kan man väl käka någon gång men knappast ofta.
    Nej, jag tyckte också det var märkligt. Blir nog mycket kollisar där, och med allt extra fett så borde man nog snarare gå upp i slutändan, än ner.
  • Faile
    solrosen81 skrev 2011-04-20 12:01:55 följande:
    Jag hade i ungefär hälften av sukrinet nu och hoppas på att det blir bra
    yena89 skrev 2011-04-20 10:38:02 följande:
    Då har man vart på intervjun och det blir inte hemtjänsten. Tackade nej för det var 90% ensamjobb och jag har inte tillräcklig med erfarenhet för det känner jag. Samt att jag itne har bil så det kan bli svårt menar hon., Men hon ska skicka tillbaka ansökan och skriva att jag passar bättre på ett boende och hon skulle lägga in ett gott ord för hon tyckte jag var trevlig hihi

Ikväll ska vi äta den där fisken som Anna skipper gjorde, med spenat och grädde över, mumms!
    Gott blir det oavsett, det kan jag nog lova
    Sedan har ju alla olika smak så man justerar lite med tiden, men tror nog de kommer smaka.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**