• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

jossposs skrev 2012-06-10 11:28:40 följande:
    Är det ok att äta finncrisp? För det med avocado på är gudomligt gott :D
    Det käns som det borde vara ok om det är det enda "bröd, ris, potatis och pasta" som jag äter? Någon som vet?

Det beror ju helt på hur mycket KH du har som gräns per dag.
    En skiva Finncrisp innehåller ändå 3.7 KH, relativt mycket som sagt om du äter väldigt strikt.
  • Boost

Ollebulle: Tycker absolut att du ska unna dig något när du fyller år, det händer ju bara en gång om året!
    Inte så att du ska gå bananas, men en liten kaka eller tårtbit ska du naturligtvis äta med gott samvete!
    Bjud på grillat med sallad och sås. Perfekt för alla magar :)  

• Boost
    banantelefon skrev 2012-06-10 17:20:41 följande:
    Någon som provat "Celsius" i samband med träning?
    Galet bra!!

De är fantastiska :)!!
    Men när man väl har börjat träna med dem så är det svårt att köra utan sen, blir enorm skillnad :) 
  • Boost

Hur påverkar Celsius er sömn? Jag kan inte dricka den efter 16, för då ligger jag vaken halva natten och kan inte somna :)

• Boost
    banantelefon skrev 2012-06-10 21:24:45 följande:
    Jag drack min vid 16 hugget och ligger just nu på soffan och kämpar för att hålla mig vaken, så jag verkar inte bli speciellt berörd på det sättet.
    Fast jag har aldrig blivit direkt påverkad utav kaffe heller, det kan jag dricka nästan i samband med sänggående och ändå somna som en gris :D 

Skönt att det inte påverkar dig så!!
    Dricker du hela burken? För mig räcker halva. Dessutom blir jag riktigt kissnödig av den. Men rekommenderar den starkt till alla som vill effektivisera träningen!!
  • Boost

Ollebulle: Prövade du använda Psylliumfrön istället för Fiberhusk?

• Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-10 22:36:26 följande:
    Boost: ja jag hade det som heter pysallium istället för fiberhusk.

Och det fungerade lika bra? Fint, då ska jag köpa sånt i fortsättningen och spara lite pengar :)
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-10 22:47:31 följande:
    Boost: har ju inte testat fiberhusken då har inget att jämföra med, men jag tyckte det blev bra. Har tom gjort pannkakor med den och de blev jättebra.

Ah perfekt! Blir det nästa gång då :)
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-10 22:51:10 följande:
    Boost: det blev ingen grov konsistens när jag gjorde pannkakorna, jag antar att det är det man vill slippa när man köper den pulveriserade

Värt att testa!
  • Boost
    byggd av bomull skrev 2012-06-11 10:24:25 följande:
    Det som jag fortfarande inte riktigt känner mig säker på är om jag ska behöva hålla koll på kalorierna eller inte. Jag har hållt mig under 20 g KH per dag så sär är det ju lugnt, men jag tycker att kalorierna springer iväg så. Många hävdar ju att man måste hålla koll på kalorierna även om man äter LCHF, medan många menar att det enbart är KH man behöver räkna. Jag VILL ju slippa räkna, hur gör ni?       
    Grattis till ett bra resultat!

Jag ser ingen anledning till att räkna om man går ner i vikt.
    Däremot är det klokt att räkna OM man står still i vikt eller i fåtal fall går upp i vikt av kosten. Då är det klokt att räkna och se över vad man stoppar i sig.
    Men som sagt, går man ner i vikt så ser jag ingen anledning till att räkna.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**