• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-06-18 09:43:24 följande:
    Tiiitti: muskler? ;)

får man det av att springa??
  • tiiitti
    Boost skrev 2012-06-18 09:49:40 följande:

Benmuskler yes :)
    Kan ju även vara en omställning för kroppen detta med träning, så när omställningsperioden är över börjar du vandra ner i vikt igen (om det är ner i vikt du försöker gå). 

Ja jag hoppas verkligen det är så, så jag börjar gå ner igen. så trist när man äter bra och har börjat träna, så får man plus på vågen.

Jag har inte tränat något på över två år, så kroppen är väll i chock, haha.. 
  • tiiitti
    spökplumpen skrev 2012-06-18 10:04:00 följande:

Eftersom muskler inte byggs så snabbt så äter du nog för lite. Förbränningen ökar med motion och äter du samma mängd mat finns risken att kroppen tror att den svälter och lagrar fettet.
    Ja jag äter mycket mindre nu än jag gjorde innan. Aldrig hungrig längre. Äter för att jag ska.
    Känns ju skönt att det är så, men kanske får i mig för lite då?!
    Fettet har jag dratt ner på jättemycket för jag blev illamående av det. kanske måste jag äta mer fett när jag sprungit??!!

• tiiitti

Jag har gått ner 3 kg på 3 månader. Jag måste va den sämsta lchf:aren. Och då har jag ändå massor med övervikt. Fy vad jag är less. Trodde jag skulle va av med minst 10 kg nu.

• tiiitti

Har slutat med mejeri för tre veckor sen. Börjat springa. Dragit ner på fett. Vet inte vad jag mer ska göra. Går lite ner sen lite upp. Så håller de på hela tiden. Suck!

• tiiitti

Yena89: jag mådde illa av allt fett. Därför jag dratt ner på det. Jag räknar inte längre men låg under 20 innan och äter ungefär samma nu.

• tiiitti

Alla säger olika. Lchf är en hel vetenskap.
    Hur mycket kan man äta ungefär om man ska äta efter 80/80/20? Skitdålig på att räkna så vill gärna veta i mägnd.

• tiiitti

Stjierna: du låter precis som jag. Du skrev för några veckor sen att de funkade med blodgruppsupplägget för dig, gjorde de inte det mer sen?

Jag vet faktiskt inte hur jag ska köra.

• tiiitti
    stjierna skrev 2012-06-19 18:30:21 följande:
    Tiiitti: jodå, -1,6 kg första veckan, sedan upp 2 kg andra veckan och sedan låg jag fast på den vikten istället! ;)

Jag vet inte heller. Enda gången i mitt liv jag faktiskt minskat i vikt var när jag toktränade och knappt åt, på sin höjd 2-3 soppor/shakes per dag. Men det är liksom inget liv, och min kropp mådde VERKLIGEN inte bra av det, så det är liksom inte ett alternativ.

Jag fattar inte varför man gå upp allt igen som man gått ner, fast man äter på samma sätt hela tiden. så gör det för mig med :( jag kan gå ner 0,5 kg i veckan i tre veckor. sen går jag upp 0,5 kg i veckan. upp å ner hela tiden.. störigt!

För mig funkade det att gå på viktväktarna. gick ner 1 kg i veckan.
    Tycker jag mår så bra av LCHF så vill äta efter det, och har därför inte gett upp, trots att jag inte går ner. men flera gånger kännt att jag vill ge upp och börja på VV, bara för jag vet de funkar för vikten.. Får kämpa på!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**