• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tittar på kanal 3 nu "älskling du har blivit en tjockis".
    Tjejen ska äta enligt LCHF. spännande! titta

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    stjierna skrev 2012-04-02 21:13:37 följande:
    Nikhita: Jag vill veta vad det var för bok paret fick som sades ha "allt ni behöver veta om LCHF"..! Du hann inte se?
    Nej tyvärr

Nu verkar de inte prata så mkt om själva dieten, hoppas de gör det snart....
  • Nikhita

Angående Omega 6. Är det även skadligt i "liten mängd"?
    Jag steker oftast i smör, men nån enstaka gång blir det rapsolja.

• Nikhita
    Allrona skrev 2012-04-03 15:19:30 följande:
    Nej, omega 6 är inte skadligt i liten mängd. Det är fördelningen mellan omega 3 och omega 6 som är vikitg. Båda är essensiella för kroppen. Men omega 6 är lätt att få i sig, omega 3 svårare, därför försöker många undvika produkter med mycket omega 6 till fördel för produkter med mycket omega 3. Rapsolja innehåller en ganska bra fördelning omega 6/omega 3 och därför anser i alla fall jag att det är ok att använda. Däremot ska man ju helst inte steka i rapsolja eftersom den inte tål hög värme. Att göra majonäs osv med rapsolja är däremot bra.
    Det låter bra
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-04-03 16:54:00 följande:
    Fast då äter du ju inte lchf på riktigt. Vetemjöl och vetegluten är ju verkligen big no no om man ska äta lchf! Och räkna då heller inte med bra resultat på vågen när du fuskar.
    Är det vetemjöl i low carb-brödet?
  • Nikhita
    Nikhita skrev 2012-04-03 17:27:21 följande:
    Är det vetemjöl i low carb-brödet?
    Googlade nu o såg att det gör det ju!  Vad dåligt!
  • Nikhita

självklart! jag blev bara förvånad över att brödet innehåller vetemjöl.

nu blir det crepes med sallad till. och så har jag gjort oopsies att äta imorgon

• Nikhita
    RebornEve skrev 2012-04-03 21:56:27 följande:
    Nikhita: många livsmedel innehåller ingredienser som inte är lchf-vänliga, men som används som "godkända".
    Men som jag skrev alla får göra precis hur de själva vill så de funkar bäst för dem själva.
    Vetemjöl är givetvis inte bra när man äter lchf, men som jag skrev så innehåller ju mörk choklad socker och det är inte heller direkt bra.
    Jag menar inte att man inte kan unna sig choklad ibland, utan jag menar att alla väljer själv hur de vill lägga upp sin kost.

Crêpes lät gott :)
    Ja.. och själv äter jag choklad med annat sötningsmedel, vilket många andra inte vill göra.
    Ja det var helt ok för att vara första gången jag gjorde crepes, men lite mer gott i än köttfärs, lök p ost skulle man haft i tror jag
  • Nikhita

Urk.. jag tyckte inte om äggmjölk. Testade det i kaffet...

Idag har det blivit så att jag inte har ätit nånting alls ännu. Har inte varit hungrig, men ska väl äta nåt snart.
    Kanske åt för mkt igår he he

• Nikhita
    LilyNoelle skrev 2012-04-04 15:02:21 följande:
    Hej på er! Är det någon som har lite tips på frukost.. jag är så trött på ägg, ägg, ägg och ägg... och yoghurt,, :)
    Detta googlade jag fram, kanske finns åt här:

" Ägg och bacon Fet yoghurt (gärna 10 %) med linfrön, solrosfrön Omelett Rester av gårdagens middag Kaffe med grädde En burk makrill och kokt ägg Kokt ägg med majonnäs eller smör Avokado, gravad lax och crème fraiche Smörgås på oopsie-bröd En tunn bit Finn Crisp-bröd med mycket pålägg Ostbit med smör på Kokta ägg mosade med smör, finhackad gräslök, salt och peppar En bit brieost och lite skinka eller salami
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**