• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Har haft en crosstrainer hemma ett bra tag nu. Den har varit aströg redan som ny att trampa. Det går ju knappt. Undrar om man skruvat ihop den för hårt.

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-04-17 07:51:30 följande:
    Jag hänger tyvärr inte på. Tänker boka upp så lite saker som möjligt för att ha så lite press på mig som möjligt. Dessutom vet jag ju redan vad som funkar för mig när jag tappar vikt, t ex 24-timmarsfasta. Har ju dessutom bara 1,5 kg kvar till målvikt. 
    Inte mycket kvar för dig nej Hoppas att det går  bra på gymmet!
    Martina 76 skrev 2012-04-17 08:06:25 följande:
    F-n vad jag svullade loss igår kväll. Dock bara LCHF såklart. Men när jag la in allt i matdagboken blev det ändå inte mer än 2100 kcal på hela dagen och då tyckte jag själv att jag gick helt överstyr på kvällen. Warrior är ju kanon - man kan verkligen tappa fokus helt på kvällen och ändå hålla sig inom ramarna.

Idag är det tillbaka till ordningen igen. Har 2 kokta ägg i handväskan (bara det att slippa släpa matlådor är ju jätteskönt!) och så blir det gym på lunchen! Härliga tisdag!  
    Jag kände lite så igår också. Åt upp resten av maten jag lagat och senare på kvällen en massa keso. Var ovanligt hungrig!

Vet inte om ni alla har sett tråden där folk lagt in sina före- och efterbilder?
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m64025036.html
  • Nikhita

Jag har varit så sugen på frukt så nu blev det en aplelsin. Gud vad gott. Finns ju värre saker att "fuska" med

Förut när jag körde LCHF så åt jag föresten ca ett äpple om dagen utan att åka ur ketos och jag gick ner i vikt, kollade med stickor.

• Nikhita
    Martina 76 skrev 2012-04-17 16:32:41 följande:
    Ja kan tycka att en frukt emellanåt är fortf naturlig kost till skillnad från socker, vitt mjöl etc. En potatis då och då dör man inte heller av. Det finns många goda effekter av frukt också med vitaminer och antioxidanter.

Men man bör äta det som godis och inte "fem om dagen" som man rekommenderar. 
    Ja det känns ju betydligt bättre än plockgodis
  • Nikhita
    Glass skrev 2012-04-18 12:15:32 följande:
    Sån är min kropp också. När jag äter mycket, tex nu över påsken, då jag åt bara för att det var gott, så gick jag ner 0.7 kilo på 4 dagar. När jag äter som vanligt och rätt lite, ja då händer inget alls... 

Likadant för mig
  • Nikhita
    Gladskit skrev 2012-04-19 12:58:09 följande:
    Har precis köpt den som är Strawberry/Marula idag. Helt ok, smakar som "vanlig" fun light.
    Okej, synd.. för jag gillar inte den vanliga fun lighten. smakar konstigt :-/
    Kanske ska testa iallafall.
  • Nikhita

Har den där tråden startat ännu? Med mål osv till juli.

• Nikhita

Ja, en del kan ha svårt o förstå sig på kosten. Speciellt min mormor 70+
    Nu sist vi sågs så hade jag en finne mitt på kinden. Och hon är inte snål med kommentarer.
    Hon: Äter du mycket fett eftersom du får finnar?
    Jag: Japp
    Hon: Det ska du ju inte göra

Hehe
    Hon tycker nog mest att jag är knäpp och ingen koll på vad LCHF är.

• Nikhita

Vill tipsa om en god turkisk korv jag köper på Willys. Den heter sucuk.
    Jättegott att steka i bitar och röra ner ägg i stekpannan med. och så sallad till. MUMS!

Nu ska jag fixa detta till "frukost". Jättehungrig...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**