**Den stora feta LCHF-tråden**
Märket twix eller liknade. Finns rökta grillkorvar som ser ut som vanliga hotdogs som är 2g/100 och jag har för mig att korven vägde max 50g styck.
Ett rött paket!
En stilla undran...
Jag har nu sedan sommaren gått upp 2kg trots att äter samma sedan starten för snart 1 år sedan. Inget fusk med ej godkända livsmedel, inget fusk med godis eller bröd, inget fusk över huvudtaget.
Jag förstår liksom inte varför.
Jag äter inte mer utan upplever det nog snarare som tvärt om. Att jag i sommras unnade mig mer extra lyx i form av mandelkakor, salta mandlar, hemgjord glass, chokladmousse, ischoklad osv.
Åt oftare cf med linfrön i och mer kryddsmör till maten och definitivt mer smörstekta grönsaker och då menar jag verkligen smörstekta så det i princip droppade smör om dem...
Är fortfarande lika stenhård i magen som jag varit sedan start. Det ger inte med sig för fem öre utan dessa kulor som smäller i toan ska tydligen hänga med resten av livet om jag fortsätter med LCHF.
Har inte alls någon lust att gå upp i vikt igen även om det går långsammare än vad det gör efter en "normal bantningskur".
Kan man fritera saker utan en massa klassisk smet på allt?
Vad kan man ha för smet som i så fall är okej enligt LCHF?
Vad friterar ni?
Tack för hjälpen!
Var på apoteket i ett ärende och kom på att jag kunde fråga om de hade glucosanol.
Kan vara bra att ha för att slippa hackandet och tjafsandet från rabiata äldre släktingar och personer...
Det hade de inte.
Har ni något liknande undrade jag
Det här sa tjejen och visade en ask. Fast det är ju för minskat fettupptag.
Nej! Det är verkligen inte samma...