• Tessa606

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej

Ett tag sen man var inne här, ni kämpar på bra )

På lördag är det ett halvår sedan jag började med LCHF, vågen visar på -17 kg, jag har fortfarande ca 8-10 kg kvar men känner mig nöjd så här långt.

I dag bär det av till Ullared, är i desperat behov av nya byxor, allt ramlar av!

Ha en bra dag på er!   

• Tessa606
    ollebulle86 skrev 2012-06-10 20:18:32 följande:
    Nu har jag testat att göra det bröder med ost och så i (fast det blev bullar eftersom jag inte har någon brödform), jäkligt gott blev det. Farligt gott
    Var finns recept på det?
  • Tessa606
    ollebulle86 skrev 2012-06-10 21:39:38 följande:
    Tessa606:
    1 limpa
    Du behöver:

0,5 dl sesamfrön
    1 dl rostade pumpafrön
    1/2 dl fibrex
    1 dl riven ost (jag hade Chevrette, getost)
    4 ägg
    2 tsk fiberhusk
    1/2 tsk salt
    1 tsk bakpulver

Gör såhär:
    Sätt ugnen på 200 grader. Rosta pumpafröna i en torr stekpanna tills de fått fin färg, häll över på en kall tallrik (så de inte ligger kvar och bränns). Vispa äggen fluffiga. Mixa sesamfrön med pumpafröna med en staxmixer till ett pulver. Riv osten. Blanda allt och grädda i en bakplåtsklädd brödform i mitten av ugnen i ca 20 minuter. Strö några pumpafrön över brödet innan du gräddar det. Servera direkt med valfritt pålägg!
    Tack!
  • Tessa606

Jag motionerar inte så mycket heller. Jag har hundar så det blir ju en hel del promenader, men det blev det ju innan jag började med LCHF med, går kanske lite fortare och lite längre nu, känns att det har blivit lättare i o m att kilona försvinner, sen kör jag lite magträning men det är allt

• Tessa606
    HokusPokus skrev 2012-06-13 08:12:56 följande:
    Jag tänker fortsätta som vanligt under sommaren men fuska mer än jag gör nu. Unna mig en glass om jag verkligen vill ha och kanske äta hamburgare/pizza när vi är på semester och så men inte gå tillbaka helt och äta mackor till frukost och pasta till lunch...
    Men min kropp klarar fusk riktigt bra, jag brukar inte gå upp massor utan snarare stå still i vikt. Och jag har inget sockerberoende som triggas.
    Jag vill såklart fortsätta gå ner under sommaren men mitt realistiskare mål är att inte gå upp.

Jag har bestämt mig för att lära mig springa, men det är ganska hopplöst jag typ dör, svimmar och spyr efter bara några minuter. Men men det blir sommarens uppdrag att öva öva öva En vacker dag ska jag oxå kunna springa en mil
    Haha, jag är precis likadan när det gäller att springa, det går bara inte, jag beundrar folk som är ute o joggar kilometer efter kilometer, efter 100 meter är jag döende
  • Tessa606
    HokusPokus skrev 2012-06-13 10:10:42 följande:
    Härligt att det finns fler.

Haka på mig nu då! Jag SKA lära mig. Nu har jag precis varit ute och kört 1 minut springa, 2 min gå varvat i 2km sen ett varv till med 1 min springa, 3 min gå i 2km...
    Jag tog mig runt och följde minutrarna utan att fuska.
    1 min är ju inte så lång tid att springa men för mig är det jättelångt och efter en minut springande behöver jag minst två minuter att hitta tillbaka till livet igen.
    Igår försökte jag med varannan minut springa, gå men då fixade jag inte hela varvet (2km) så idag sänkte jag till 1-2 för att jag skulle klara det och sen kunna öka istället för att misslyckas hela tiden och ge upp.  

Va duktig du är, jag blir alldeles slut bara av att läsa Jag tror jag håller mig till mina hundpromenader
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**