• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sådär - nu har jag 2 plåtar frökex i ugnen. Jag kör på 10 h-race ala Voltaire för jag vill inte ha överflödigt vatten när de är klara.

Min sambo nojjar lite över att ha ugnen på hela natten, men det är ju bara 50-60 grader... Tror ni det är nån fara? Det är ju en vanlig ugn, inte nån gammal gasspis precis  

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-03-16 19:29:26 följande:
    Om det funkar kanske du kan göra som jag gjort med mina knäckebröd jag har i ugnen nu - flytta från plåten till gallret. Då torkar de underifrå också.
    Mäh, jag har ju bara ett galler  
  • Linda1976
    Kaya skrev 2011-03-16 21:36:34 följande:
    Har just moffat mina egna frökex och LCHF-knäcke till kvällste! (Innan dess blomkålsmos och kalvstek, mmm) Frökexen blev perfekta. Tyvärr blev knäcket ALLDELES för salt... Värre än chips typ. Jag tror jag struntar helt i salt nästa gång jag testar det receptet för ost är ju också lite salt, eller?

kan någon upprepa ett knäckerecept som jag så för hundra sidor sedan och som skulle vara typ godast i världen? Finns det något knäckerecept som inte innehåller ost (det kan man ju lägga ovanpå menar jag...)

jag hade mina frökex inne på 75 grader hela natten, det blev torrt och gott och huset brann inte upp!

K
    Inget brinnande bakplåtspapper alltså? (sambon sitter här å e så rädd, jag säger att han är en mes

Ska bli sååå spännande att se imorgonbitti. Har ugnen på ca 60 grader. Ska försöka vända dem innan jag går å lägger mig, och lägga dit nytt bakplåtspapper. 
  • Linda1976

Sådärja. Tog just ut frökexen. Hm... lite tunna är de allt! Lite genomskinliga på vissa ställen... men men. De var GOOOODA! Har redan ställt en ny sats på svällning (denna gång dubbel så jag kan göra 2 plåtar lite tjockare). De torkade och blev vääääldigt tunna!

• Linda1976
    jeng skrev 2011-03-17 08:08:42 följande:
    Jag är överlycklig!!! 1.1 kg minus SEN IGÅR!!!!!! Totalt sen i måndags är det nu 1.6 kg ner!! Helt fantastiskt. Och JA jag vet att det är mestadels vatten, men det är ju sjukt att jag hade så mycket vatten kvar trots att jag faktiskt legat på 20-30 gram senaste veckorna!! Jag är verkligen peppad nu!

ost och kaffe till frukost, glömde ju bort att baka nya knäckisar igår kväll...  
    Heja heja!!

Har nu läst Buffé från ICA. En artikel som rek margarin att steka i och majsolja till fritering kan man ju knappast ta på allvar Kräks  Jag blir så förbannad!!
  • Linda1976

Jag gillar Scans bacon, det är det enda vi köper. Testat Scans Jägarbacon - sådär. Tulips har läskig konsistens... Scans 3-pack är det som hamnar i vagnen. Har inte märkt av att det är särskilt salt? (iofs så saltar jag inte maten när jag har bacon i)

• Linda1976
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-17 15:59:43 följande:
    Tog mig friheten att skapa **Den stora feta LCHF recept-tråden**.
    Hoppas det var okej, annars tar jag bort den igen :)
    Helt ok, bortsett från att det är en särskrivning i namnet. Det kryper i min kropp, jag mår dåligt, gråter, skakar  
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-03-17 16:24:24 följande:
    Tackar :D det är 20kg kvar dock ^^
    Ja men du får ju tänka på att du fött barn också :P Då kanske det går lite segare men till slut blir den nog platt!! :D
    Modigt att lägga ut bilder, men viktigt! Det är så riktiga människor ser ut. Jag menar, vem fan är Kissie? Kram på dig för dagens modigaste blogginlägg!
  • Linda1976
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-17 16:36:31 följande:
    Då tar jag bort tråden :)
    Äsch, jag överlever nog Kanske!
  • Linda1976
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-17 16:43:56 följande:
    Nej men seriöst. Strunta i den så kan någon annan starta en ny :) Går ju ändå inte att ta bort trådar..
    Ska jag? Jag vill inte att du ska känna dig mobbad för en särkskrivning? 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**