• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tänkte testa att göra den här maträtten idag. Tror ni att det blir gott om man inte har ägg?

Köttfärs & bacongratäng: www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    IngentingAlls skrev 2012-04-04 17:29:02 följande:
    Förmodligen blir den lite rinnigare om du skippar äggen. Jag skulle använt creme fraiche om du inte har ägg. Det kommer knappast smaka illa utan äggen utan bara ha en annan konsistens :)
    Jag hade ett ägg iaf Kör på creme fraiche, godare
  • Nikhita
    Nikhita skrev 2012-04-04 16:30:48 följande:
    Tänkte testa att göra den här maträtten idag. Tror ni att det blir gott om man inte har ägg?

Köttfärs & bacongratäng: www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1212
    Den blev jättegod! Använde ägg... och creme fraiche (inte grädde) MUMS!
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-04-04 19:10:14 följande:
    Kanske är hormonerna som slår kullerbyttor efter fastan??? Hade sug både i går och i dag.
    Har också haft mkt sug :/
  • Nikhita

Det kommer nog bli till att äta lite godis nu i påsk. Har ju dragit på mig ett sötsug som jag inte brukar ha och nu ska det handlas godis till min dotter o påskkärringarna.. Jag kommer vilja ha! Men kör LCHF annars som vanligt, tänke rinte hamna vilse bland sockret

• Nikhita

Hej och glad påsk!

Jag vet inte om jag vill äta mer godis i påsk. Åt några bitar igår och mådde skitilla resten av dagen! Kunde inte ens förmå mig att äta middag. La mig tidigt.. vet inte om det berodde på godiset men jag blev avskräckt nu. Bra det kanske

• Nikhita
    stjierna skrev 2012-04-06 10:25:53 följande:
    Nikhita: det var precis samma känsla jag fick!! Nu börjar illamåendet ge med sig... Aldrig mer godis för mig!
    Nej det känns ju onödigt.. Jag har bestämt mig för att kanske äta nåt äpple eller nåt om jag nångång framöver blir jättesötsugen igen.
  • Nikhita
    Martina 76 skrev 2012-04-06 10:51:15 följande:
    Själv bakar jag kärleksmums från Marianns bakbok. Smeten var väldigt mumsig!!!
    Haha o jag bakar kärleksmums, vanliga.. ska ta med mig till påskmiddagen, men inte äta själv. Hade varit bättre med ett LCHF recept!
  • Nikhita

Föresten.. dricker man cola light varje dag kan man väl inte påstå att man har sötsuget i schack?
    Just saying...

• Nikhita
    Allrona skrev 2012-04-06 15:45:13 följande:
    Mammelie - jag tror det var den burken jag kollade på i affären och den var inte lchf- vänlig. Tror det var maltdextrin el liknande som första ingrediens och det är en ren kolhydrat som kroppen tar upp snabbt, används bl.a. I sportdryck!
    Ja, vad tråkigt att de ska ha i det i nåt som skulle kunnat varit bra...

Idag var det ingen bodypump på gymmet pga påsken,
    men testade Functional moves, pust!

Nu ska jag iväg på påskmiddag. Får mumsa köttbullar, kanske unna rmig korv o nåt mer..
    men ingen potatis eller så.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**