• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Usch jag tyckte också att Celisus smakade hemskt! Köpte två.
    Har bara testat den utan kolsyra hitills persika/mango. URK!
    Har en jordubb/kiwi också jag ska testa... nångång

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    Glass skrev 2012-03-26 17:30:02 följande:
    Jag har hållit på nu  i . veckor och det går fantastiskt bra! Har börjat träna lite, men det är tungt, fast det blir ju bättre har jag förstått om inte annat blir jag väl starkare

En fråga... Hur funkar era magar?

Min är det tvärstopp i. Jag äter inte så himla mycket grönsaker och nästan inget av de fibrer som man bakar på, men jag borde kanske göra det?
    Finncrisp blir det nog ett per dag, men det räcker inte alls.

Så, hur har ni det och har ni förslag på hur jag borde göra? 
    Det var bara trögt för mig de första tre dygnen sen som vanligt. Vet inte varför
    Men dricker mkt kaffe så ha ringa problem annars

Ja grönsaker är nog alltid bra att få i sig
  • Nikhita
    tiiitti skrev 2012-03-27 11:20:56 följande:
    nej jag ammar inte längre. gossen ville aldrig ta bröstet så pumpade och gav bröstmjölken på flaska, men slutade pumpa för ett par veckor sen och ger ersättning istället.

jag hade hoppats på att ammningen skulle funka och sluka alla kilo :p , men så blev de tyvärr inte och här sitter jag med alla kilo.  suck!!  
    Hur länge har du ätit LCHF?
  • Nikhita
    tiiitti skrev 2012-03-27 11:52:19 följande:

Jag är inne på tredje veckan.

Första veckan ner 0,5, andra veckan upp 0,5 tredje veckan upp 0,5. så nu väger jag mer än när jag började.. 

Det har varit sådär för mig också i början. En del verkar ju börja rasa i vikt direkt medan andra kroppar måste ställa om sig lite innan det händer något. Det är inte ovanligt iaf att det kan dröja lite. Mäter du dig också? Jag märker mer på måttband, kläder, i spegeln än jag gör på vågen.
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-27 13:23:46 följande:

Pones

5 ägg
    lite salt
    2dl pofiber
    50g smält smör
    0,5dl grädde (vatten går också bra)
    2 tsk bakpulver
    lite brödkrydda om man vill

Vispa ägg + salt tills det blir lite fluffigt. Ha i vätskan och det smälta smöret. Sist de torra ingredienserna.

Fördela till 6-7 bröd på en plåt och grädda i 200 g ca 8-9 min.

Jag har ingen aning om hur många kolisar det blir per bröd. Pofiber är ju baserat på stärkelse men ett paket väger 125g och man kan baka minst två gånger på ett paket så det blir ju inte någon stor mängd kolhydrater per bröd.

Det går väl att göra utan pofiber på ägg o filadelfiaost? Har jag för mig...
    men kanske inte smakar lika gott.
  • Nikhita
    standby skrev 2012-03-27 13:59:46 följande:
    Nikhita - då blir det Oopsies isf Pones :)
    Ätbara men inte lika gott tycker jag.
    Jag som blandade ihop dom
    Vad synd.. jag som köpt grejer o tänkte testa oopsies.
    Tänkte att det kanske kunde vara gott med kokt ägg på.
  • Nikhita

Ägg på ägg typ, men jaja

Föresten, jag minns förut då jag körde LCHF så hade jag nåt, heter det husk, pulveriserat psylliumfrö eller är det samma sak? Så gjorde jag pannkakor. Det vill jag köpa igen vad det nu var....

• Nikhita
    Dissan skrev 2012-03-27 21:46:10 följande:
    Måste kolla med er: har börjat om med lchf efter ca 3 månaders uppehåll. Jag började igår och har fått så fruktansvärt ont i magen, så hade jag det aldrig förra gången:( Jag mådde lite illa o så i början men inte ONT:(
    Någon annan som haft så i början?
    Ja ovanför magen som en magkatarr fick jag en kväll/natt eftersom levern var ovan med att jag ätit så mkt fett den dagen. Tog det lugnare så blev det bra igen.
  • Nikhita

Här kostar Celsius 27 kr st och finns bara på 2-3 gym att köpa.

• Nikhita

Såg att de hade Stevia på hemköp men jag blev osäker om det var exakt den man skulle ha eller om det finns halvbra varianter. Kan man handla vilken som helst bara det står stevia på?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**