**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag vet att du har en miljon gånger bättre koll på detta än vad jag har som är helt nybörjare, men har du funderat på att använda LCHF som ett sätt att INTE behöva räkna och kalkylera kring kosten? Tänk vad skönt att få slippa!
Jag tycker i alla fall att det känns otroligt befriande när jag läser om LCHF att själva grundprincipen är att inte behöva gå hungrig, utan att alltid få äta sig mätt så länge som man håller sig till LCHF-godkända livsmedel. På så vis slipper man ju vara orolig för mängder och kalorier, så känner i alla fall jag.
Sen vet jag att du har skrivit mycket klokt om att det ÄNDÅ är bättre att sprida ut (det lilla) intaget av kolhydrater över dagen, att det inte BARA är max 5/100 som spelar roll osv. Och sen är vi såklart alla olika. Jag vet inte ens om jag kommer att gå ner i vikt av detta! Förmodligen inte mycket eller snabbt i alla fall så länge jag inte kör striktare än så här!
Ännu mera tortyr denna hemska dag när jag inte får äta: LAGA MAT ÅT FAMILJEN. *suck*
K
jag personligen kan troligtvis ligga lite högre på kalorier (dvs kanske inte räkna) om jag ligger väldigt strikt på kolhydraterna. Men eftersom jag gärna vill ligga iaf på 10 gram per dag, så är det helt enkelt ett måste... Trist men sant. Men det har ju mycket att göra med att mn kropp är sönderbantad också! Självklart! Det är jag själv som har sabbat!
men jag trivs bra med att äta strikt också, så det är inte hela världen. men visst hade det varit trevligt om det bara kunde fungera