• TomMon

**Den stora feta LCHF-tråden**

MrsQuitaz: jag har också problem att få i mig tillräckligt och då rasar jag för mycket i vikt.

• TomMon

Jag väntar mensen i nästa v, ska bli intressant att se hur det går. När det gäller fertiliteten så är vi nöjda på barnfronten alltså inget som oroar just mig. Men jag tror jag börjar bli alldeles för smal vilket gör att mensen hoppar.

• TomMon

Stjerna: här är det bara bra! Har dock slunkit ner lite onyttigheter med det behöver jag för tillfället, börjar inse att jag är för smal (angenämt problem). Semesterresan är bokad och betald och då ska jag unna mig lite godsaker har jag bestämt mig för, till skillnad mot förra årets resa.

Hur är det själv?

• TomMon

:)

Vi åker hela familjen, det ska bli så kul! Nejdå, min karl slutar aldrig att klaga och gnälla! :P Senast idag klagade han på att JAG brände hans pommes... Jag tyckte att jag varit snäll som överhuvudtaget lagt in dem i ugnen...! Suck, vissa saker ändras aldrig! :)

• TomMon

Jag märker jättetydligt om jag fuskat en kväll med ett mål mat med mindre tyngdpunkt på fett än vanligt, då är jag hungrig snabbt igen. Det är som att kolhydraterna (vid "fusk") åker rätt igenom och lämnar bara en hunger efter sig, kroppen vill liksom ha rätt bränsle, fett. Vid dessa tillfällen går jag ner i vikt, men hade troligtvis inte fortsatt att göra det om fusket fortsatte. Så funkar min kropp iaf.

• TomMon

Åh vad spännande, en vän till mig har bestämt sig för att prova lchf. Hon har mycket övervikt så det ska bli kul att se alla framsteg som jag är säker på att hon kommer att göra! :)
    Jag har förklarat för henne att det kan ta ett tag då hon provat alla typer av dieter som finns. Så hon är förberedd och jättetaggad!

• TomMon

Jag tar heller aldrig för givet att de som bjuder tänker på min livsstil, men jag blir så rörd och glad när de gör det!

• TomMon

Nej gud nej, man behöver kanske inte göra det till en sport att göra alla rätter oätliga för den som äter lchf, vad taskigt!

Däremot efterrätt behöver de inte alls tänka till när det gäller mig, har ändå inget sötsug. Då kan de sitta där och ha dåligt samvete för att de bygger på fettvalkarna under tiden som jag sitter och njuter av att inte göra det, haha! :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**