mammatilljames skrev 2012-01-02 19:51:28 följande:
Tack för svaret. Jag är inställd nu på att börja helt. Hoppas verkligen att trötthet, illamående och andedräkten är övergående, dels för att jag har en liten på snart 8 månader. Därför behöver jag energi, och då orkar man inte heller må illa konstant. Tränar ni som äte LCHF för att gå ner i vikt, eller "räcker" matstilen?
Ikväll åt jag grillad kycklingfilé med sallad bestående av, isbergssallad, ruccola, gurka, 2coctail tomater, lite rödlök och fetaost. Även kall bearnisesås, och keso till. Är det en bra måltid? Jag blev supermätt och är fortfarande, åt för ca 2timmar sedan.
Jag har en 18 månaders och det kräver en jädrans massa energi! :))
Energi som jag fått massvis sen jag började äta LCHF.
Det brukar inte hålla i sig mer än ett par veckor, illamåendet och tröttheten. Sen blir det tvärtom, du kommer må kanon!
Som träningsfreak får jag nog säga att träna bör man oavsett. Det finns väl inget tristare än smala brudar utan muskler?

Dessutom förebygger du ju gäddhäng och annat skit som kommer sen med åren.

)
Men det räcker ju med tre pass i veckan om man ska vara lite "lat" med träningen. Man måste ju inte köra som jag för det kan jag väl erkänna kan vara extremt åt andra hållet (jag är inte nån fitnessbrud men tränar mycket uthållighet, styrka och bikramyoga)