Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

JAndersson skrev 2011-07-28 09:45:39 följande:
    Är det bara cocosa eller bifoods också som ska hjälpa mot magsår tex? Jag har nämligen problem med magkatarr och haft magsår en gång. Använder nu bifoods kokosfett i teet...Hade varit bra om det hjälpt ju
    Blanda i mald Ingefära så får du bra resultat.
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    JAndersson skrev 2011-07-28 12:10:57 följande:
    Färsk eller sån kryddburk finns med mald kanske? Måste testas! Tack för tips!
    Jag använde mald, bara färsk när jag var gravid och mådde illa...
  • Teskedsmamman
    JAndersson skrev 2011-07-28 19:11:47 följande:
    Ok, tack ska se i kryddhyllan nästa gång i affärn! Tack för tipset verkligen. Då jag behöver äta omeprazol var eller varannan dag...
    Jag gick tom på nexium ett tag... idag är jag besvärsfri, och det mha ingefära.... nexium gjorde mig deprimerad så jag slutade...
  • Teskedsmamman
    NoahLeah skrev 2011-07-29 09:39:11 följande:
    Har precis fått hem kokosfett, hur mkt av det ska man ha i t ex the?
    Jag kör 10 gram i ett cappucinoglas med kaffe och 20 i en ölsejdel med te
  • Teskedsmamman
    thexyz skrev 2011-07-29 13:52:06 följande:
    Vilket som. Man räknar inte antal procent kolhydrater man har ätit utan antal gram.
    Volymprocenten är minst lika viktig som antalet gram, skulle jag säga, man kan gå ner i vikt även om man landar på 40 gr på en dag, så länge som det är 75E% fett, ca 20E% protein och >5E% kolhydrater...
  • Teskedsmamman
    jagäraf skrev 2011-07-29 15:08:45 följande:
    Jo, jag tror nog vi vet vad vi gör eftersom det inte så att säga finns någon LAG om hur man ska äta lchf. Man äter på ett ungefär, så man mår bra och går man dessutom ner i vikt så är det mer eller mindre en bonus. Lchf är ingen diet utan mer ett sätt att leva och går mest ut på att som sagt MÅ BRA.
    Precis! Framför allt så reagerar alla olika på lchf och man får anpassa efter egna individen, riktlinjer är bra i början och när man fått mer erfarenhet så förfinar man det hela...

Den som kommer och påstår att så SKA man äta lchf, är nog den som har mest fel...
  • Teskedsmamman
    JAndersson skrev 2011-07-29 18:49:33 följande:
    Teskedsmamman:  Nu är mald ingefära inköpt. Har precis druckit en kopp kaneltea (läste att det oxå kunde va bra) med pyttelite mald ingefära. Gahh, det är ju megastarkt Så, nu får vi se om det kan va nåt för min mage!
    Jo, man får vänja sig Jag försöker få maken att testa också bara för att jag tror att det kommer hjälpa honom då han har ont precis där jag hade ont...
    Får väl köpa ingefäratabletter till honom *knappt dyrt alls*
  • Teskedsmamman
    rednose skrev 2011-07-30 17:33:09 följande:
    Just plockat 140g kolhydrater i kantareller. Dvs 20 kilo!!! Whohoo va gött på grillad oxfilé!
    JÖSSES!!!

Maken har ju löneförmånen att kunna plocka svamp på arbetstid och när han sitter och tuffar sakta i sitt lok så hinner han hitta massor med svamp mitt ute i skogen, långt från vägar
  • Teskedsmamman
    Bumpen1 skrev 2011-07-30 20:02:50 följande:
    Ser gärna svar på din fråga termos gammal fotbollsspelare som jag är också.

Hur gör man för att få med ett meddelande man vill svara på på iphone? Går det?
    Jag är också fotbollsspelare i grunden, man kan få ner muskelmassan genom att strecha en massa... jag har själv minskat närmare 10 cm runt låren och då under kroppsbyggning, men däremot så har jag väldigt tjocka anklar, ser inte snyggt ut...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**