**Den stora feta LCHF-tråden**
Frukost var jobbigt innan LCHF och med LCHF verkar det jobbigare, för allt känns så "maffigt". Vad har ni för bra tips?
Jag kan bara hålla med Jucea; Trots att jag är kött oftare (inte mer) nu, så äter jag mindre mängd kött än innan, och sedan maken gick över till GI så köper vi mindre antal kilo kött i månaden.
Som jag argumenterade med en kompis igår; de flesta som äter lchf ser till att få antingen svenska produkter eller så närproducerade som möjligt.
Aftonbladet är inte den blaska jag personligen skulle länka till och känna mig tillfreds med deras källhänvisning och faktagranskning....
Testat shiritakinudlar idag.... fortsätter nog hellre med vitkål faktiskt. det är godare...
Det var inte alls äckligt eller nåt, smaklöst och en smula gummiaktigt, annars var det helt ok
Min dag hittills har sett ut så här:
Frukost: 2 ägg med majo, stenbitsrom och ett par droppar citron. Te med kokosfett och 2 äggulor.
"Lunch": 2 koppar kaffe med grädde
Middag: stekt fläsk, mozzarellaost och lite mangoraja *faktiskt*
Ikväll blir det väl en stor te med kokosfett och äggulor igen.... Det är ju så jäkla gott!!
Det här håller jag mig mätt på hela dagen.
Jag gillade också programmet, det belyser det egentliga problemet - att man hugger i berg att nåt är bra, när man egentligen inte faktiskt vet.
Jag tror inte på undersökningar som har företag inblandade, oavsett om det är för eller emot lågkolhydrat. Självklart vill läkemedelsföretagen att diabetiker ska äta en massa mediciner, hur ska de annars få sina intäkter?
Det allra roligaste var att mannen där i Karlstad, han som var med i undersökningen, är mina bonusars andra bonusförälder
Jag gör det som är rätt för mig, jag fortsätter med lchf och jag kommer förespråka det också. Jag har en diabetiker i min närhet som också slutade med sitt insulin för 3-4 år sedan och han går på den mildare GI men det funkar det också.