Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-03-08 17:39:17 följande:
    Jag börjar bli skithungrig nu! 6 timmar utan mat och jag dricker en stor kopp te nu. Barnen käkar pasta med köttbullar och morotsstavar. Själv ska jag laga morgondagens middag som blir torsk med räksås och broccoli.

Blir till att sova vid 20-tiden eller så, så man slipper hungern  
    Själv är jag uppe i 24 h snart!
  • Martina 76
    Önskaren skrev 2012-03-08 17:51:55 följande:
    Tack för svaren! Jag skulle nog däremot tycka att det var väldigt jobbigt och speciellt på kvällen då jag lagar den mesta maten här i hemmet. Ska man sitta där och bli suktad liksom.. Min mat är ju såååååå god :( klart man vill äta det man lagar :) Men ni som fastar är jättetuffa tycker jag!!
    Känner mig stentuff jag med - det är är f-n plågsamt!!!

Jag var och hämtade mina grabbar hos mormor och morfar som har hämtat dem på dagis idag och de mumsade köttbullar med gräddsås och sen blev det kaffe och kaka (aja baja!) och glass!!! Och jag tittade bara på (förutom en kopp kaffe) - karaktärsstärkande!  
  • Martina 76
    IngentingAlls skrev 2012-03-08 18:29:42 följande:
    hehe alltid roligt att diskutera lchf med människor som tror att de är så nyttiga och så gärna vill klanka ner på andra. När jag brukar kontra med att fråga om de tycker att falukorv och makaroner är så näringsrikt och bra brukar de bli tysta. De brukar inse ganska fort att deras leverne inte är så jätte bra trots allt.

Personligen tror jag att en blandkost är toppen med mycket grönt. Men hur många vanliga människor äter det? Inte många.
    Jag äter mycket mer grönsaker nu än innan LCHF. Många verkar tro att vi bara käkar kött, ägg och smör.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-08 18:31:11 följande:
    Hungern har dämpats med två koppar te. Tog faktiskt en tesked kokosfett i.

Här har det ätits tårta (barnen) eftersom min stora tjej fyllde 6 år i går fanns det kvar tårta.

Blir bara så dåligt humör när jag är hungrig! Jaja, bara 1,5 timme kvar till läggdags    
    Håll uuuuuuuuut!!!
  • Martina 76
    IngentingAlls skrev 2012-03-08 18:35:22 följande:
    Samma här! Jag äter mycket mer nu än innan. Får samma reaktion som du beskriver, folk tror att jag sitter hemma och äter smör på sked. Eller dricker grädde hehe. Jag tycker jag äter nyttig och fantastiskt god mat :)
    Fast jag äter smör på sked ibland också!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-08 19:57:30 följande:
    Hur mycket mindre då?
    Det varierar beroende på sort, men jag brukar välja rödvin som ligger på 5g per liter. Mao kan man hinka i sig ganska bra utan att gå ur ketosen. Ett "dåligt" rödvin ligger upp mot 10g 

Titta på systembolagets hemsida. Det brukar stå. 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-08 20:00:33 följande:
    Ok, mitt favvovin är Appasimento Tommasi. Och Amaroneviner är ju gudomliga. Får väl kolla upp dem på Systemets hemsida då.
    Jag har en Amarone som står är och väntar på att avnjutas. Tommasi är också fint.

En box som faktiskt är riktigt bra är Periquita. Ett av de absolut godaste boxviner jag druckit, om man nu vill ha box. Portugisiskt. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**