Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Åh, vad gott det var att äta!!! Och nu drog hungern igång på allvar. Precis som att kroppen vill kompensera för svälten. Tur att jag är på jobbet!

• Martina 76
    HappyHippo skrev 2012-03-09 14:26:48 följande:
    Härligt att höra att det verkar gå bra för er!! Glad

Jag är såå less... igen... Nu är mitt största problem att jag inte är sugen på någonting överhuvudtaget! Var och handlade förut och kunde inte komma på vad vi ska äta!! Är inte sugen på nåt!! Ägg...blää, kött...blää, kyckling...blää godis...blääää ( det är ju iofs tur att jag inte är sugen på det heller) men jobbigt att inte vara sugen på nåt!! Kanske håller på att bli sjuk för jag är helt slut i kroppen... Vill bara sova!! Helt orkeslös idag!

Idag tittade jag dock på min tunga och den ser lite märklig ut... Känner igen denna konstiga tunga från när jag gick på Cambridge! Kanske kanske är det så att min förbränning och omställningen för kroppen satt igång nu?! Det har ju varit trögt för mig!! Kanske därför jag är så trött idag för det är NU efter nästan 4 veckor som det sker nåt här?!

Jag vet inte... Men hoppas ju såklart på att det är så!! Glad

Men usch så jobbigt det är med denna oaptiten!! Jag har frågat förut och frågar igen, för jag har glömt svaret- Kan man äta för lite?
    Omelett eller äggröra på morgonen
    Ett lagat mål på dagen
    Och turkisk yougurt på kvällen

Funkar det? Bara så ni vet så måste jag ha min turkiska yougurt annars överlever inte jag! Det är det ända jag är sugen på! Flört
    Lita på din kropp och ät när du är hungrig. Du ska inte behöva "plåga" i dig mat. Börjar du frysa och känna dig slö så har antagligen din förbränning stannat av och då behöver du äta mer, men så länge du mår bra och känner dig pigg så ska du lita på din kropp. Är du sugen på turkisk yoghurt så ät det då för bövelen!!!

Det finns inga måsten och det är bara när man inte uppnår sina resultat som man får göra lite drastiskare grejer som att fasta, utesluta mjölk, äta halva portioner etc. 
  • Martina 76
    KristenTjej84 skrev 2012-03-09 23:40:27 följande:

Kom ihåg bär & frukt!! mycket bra för kroppen med antodoxianter och C vitaminer.

Frukt är späckat med socker! Bättre att äta grönsaker. Frukt är godis!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-10 07:07:20 följande:
    Nu är det bevisat. Periodisk fasta kickstartar förbränningen!!! Jag har gått ner 1,2 kilo på två dagar Nu är det inte långt kvar till mål!!!!
    Härligt!!!! Heja heja!
  • Martina 76
    Nikhita skrev 2012-03-10 10:29:00 följande:
    Jag tror att det är väldigt individuellt vad som händer när man fuskar.

Själv så åt jag äpplen då och då och var i ketos.
    En gång var jag i ketos dagen efter en utekväll med alkohol inblandat
    Så länge jag dricker rövin går jag inte ur ketosen. Det går att dricka kopiösa mängder alkohol utan att få i sig nämnvärt med kolisar.
  • Martina 76
    KristenTjej84 skrev 2012-03-10 12:23:10 följande:
    Dock så kan jag personligen vittna om att det som fick mig att rasa ner i vikt var just frukt med fibrer som äpple& nektariner, och bär förut. Sen såg jag friskare ut också, fick rosigare kinder och bättre hud.
    Vet inte varför LCHF dieten är lite emot det.
    LCHF går ut på att du inte ska höja ditt blodsocker och få insulinpåslag = fettinlagring och dålig förbränning. Ett högt blodsocker belastar också de inre organen och är ohälsosamt. Frukt innehåller stora mängder socker. För kroppen spelar det ingen roll vad källan är - frukt, socker, mjöl, potatis, pasta. Effekten av socker och stärkelse är densamma i kroppen. Dock är frukt nyttigare då det innehåller antioxidanter, vitaminer etc, men det kan du få från andra, mer hälsosammare, källor.
  • Martina 76
    Nikhita skrev 2012-03-10 12:27:03 följande:
    Det är bra, blir rödvin och mörk choklad till melodifestivalen ikväll
    1 liter rödvin är 5-10g kolilsar så det är bara att hinka på!

Nu ska jag till gymmet för rygg, triceps, axlar och lite löpträning. Härligt!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-10 17:14:55 följande:
    Men alkoholen stannar ju av förbränningen. Så det spelar ju ingen roll om det är 0 eller 100 gram kolisar.
    Jo, det är klart det har. Annars hade du ju lika gärna kunnat dricka öl istället för rödvin. 
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-03-10 17:35:06 följande:
    För alkohol är ju en form av socker/kolhydrater...  och det höjer insulinet, men jag vet inte om man faller ut ketos på grund av såna kolhydrater...
    Alkohol höjer inte insulinet.
  • Martina 76

Nu ska jag ut och fixai rabatterna i solskenet och sen ska jag klämma milen. Det blev ganska mycket rödvin igår så vi får se hur det går...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**