Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nikhita skrev 2012-03-08 20:59:35 följande:
    Vi fastar för att fira det det underbara baconet finns. Man fastar i några veckor.. smörjer in sig i massa flott några gånger om dagen och ber till gräddguden! Hallå...
  • Martina 76
    Danne123 skrev 2012-03-08 21:39:31 följande:
    Jisses...Gör du vad som helst bara för att det står i nån blogg?
    Ja, precis vad som helst gör vi!!! Har du inte fattat det än?!

Ärligt talat tycker jag du kan hänga någon annanstans än vår trevliga tråd. Du skapar bara dålig stämning med dina tråkiga inlägg.
    Ninis skrev 2012-03-09 05:56:28 följande:
    Bara 6 timmar kvar av den periodiska fastan. Har gått riktigt bra! Och vågen visar 300 g ner sedan i går efter att ha stått still i veckor
    Själv ska jag nu äta lite frukost. Men hungerkänslorna är faktiskt borta. Jag ska prova detta en dag varannan vecka och se om det kan göra susen.
  • Martina 76
    Danne123 skrev 2012-03-09 06:47:52 följande:

Eeh civilingenjör? Gör det henne till expert på förbränning? Om det är som hon säger måste hon kunna visa detta med evidensbaserad fakta istället.

Annars kan jag visa en blogg där en snickare skriver om hur nyttigt det är med godis. Han måste ju kunna det som snickare och står det i en blogg MÅSTE det vara sant...

Måste hon verkligen visa det med fakta eller räcker det för oss med hennes kunskap/åsikt och att vi testar själva vad som händer med våra kroppar? Lägg ner!!!!! 
  • Martina 76
    Danne123 skrev 2012-03-09 06:47:52 följande:

Eeh civilingenjör? Gör det henne till expert på förbränning? Om det är som hon säger måste hon kunna visa detta med evidensbaserad fakta istället.

Annars kan jag visa en blogg där en snickare skriver om hur nyttigt det är med godis. Han måste ju kunna det som snickare och står det i en blogg MÅSTE det vara sant...

Måste hon verkligen visa det med fakta eller räcker det för oss med hennes kunskap/åsikt och att vi testar själva vad som händer med våra kroppar? Lägg ner!!!!! 
  • Martina 76
    Danne123 skrev 2012-03-09 07:47:55 följande:

Haha, ja gör vad du vill med din kropp, jag bryr mig inte. Tycker det är ett konstigt beteende bara.

Säg gärna till om du hittar nån blogg skriven av en revisor. Behöver ett recept utskrivet.

Men ärligt talat. Vad gör du i denna tråd? Kan du inte hålla till någon annanstans med dina tråkiga kommentarer?
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-09 08:17:51 följande:
    I eftermiddag blir det spinning och cx worx. Här ska det förbrännas lite mer Och jag tänker skippa vinet i helgen. Vill inte förstöra förbränningen nu när vågen äntligen börjat röra på sig.

Och i morgon är det release på alla Les Mills-klasser. Ska gå på Bodypump och Sh´bam i morgon bitti.   
    Själv ska jag ut och äta gott och dricka en masa rödvin ikväll!

Men i morgon blir det milen! 
  • Martina 76

Dags att käka lunch nu. Till frukost blev det bara ett par skivor ost med bregott. Grabbarna var lite stökiga så det fanns inte utrymme för några större utsvävningar. Mao har det inte blivit mycket ätet de senaste 40 timmarna, men nu ska jag äta fläsk med löksås!

• Martina 76

Btw, jag hade en leverantör här på förmiddagen som bjöd på semlor på mötet. Jag hade tidigare hintat om att jag inte åt sånt så de tog med en separat påse till mig med FRUKT!!! "För det äter du väl du som är så nyttig". Haha!

• Martina 76
    Kaisan skrev 2012-03-09 12:46:43 följande:
    Här fick jag en trevlig överraskning idag. Det är datekväll med sambon ikväll , jag och min syster turas om att passa varandras barn varannan fredag så att man slipper ut och hitta på något roligt med sin partner.

Jag gick igenom garderoben lite för att se om jag borde tvätta något att ha på mig ikväll och hittade ett par jeans, flera storlekar mindre än de jag brukar använda. Jag tänkte att äsch, jag provar väl dem ändå för att se hur långt jag har kvar tills knappen stängs. Och de gick på hur lätt som helst, inga problem! jag har inte haft så småa jeans på 4 år!!! För två veckor sedan gick de med mycket våld knappt upp över rumpan. Jag tog fram måttbandet och mätte -12 cm i midjan och -9 på rumpan, på tre veckor! 

Så ja, det står stilla på vågen men NÅGOT händer ju iallafall! Härligt! Jag firade med att fixa till kokosbollar att ta med till bion ikväll, inget slarv här inte! Skrattande 
    Härligt!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-09 13:38:06 följande:
    Fick de en chock när du tackade nej till frukten?
    Lite förvånade blev de. De började fråga och jag sa typ bara "don't get me started, jag kan prata om detta i timtal!"

De blev dock lite nyfikna... 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**