Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-03-11 09:39:53 följande:
    Härligt! Hoppas det funkar lika bra för dig! Men jag vete sjutton om jag skulle orka 36 timmar. När får du äta nästa gång? Jag tyckte 24 timmar (lunch till lunch) var rätt lagom. Heja dig!
    Jag ska köra ett 36-timmarspass i veckan i någon månad eller så och se vad som händer. Jag tycker att det gick förvånandsvärt lätt ändå. Funkar det så gör jag det till en rutin tills jag nått målvikt/målform.

Dags för att ge mig ut i milspåret. Återstår att se hur långt jag orkar springa!  
  • Martina 76

Sprang 8 km idag. Känns i låren som att jag kommer ha träningsvärk imorgon!

Fläsk med löksås puttrar på spisen, pones gräddas i ugnen. Känner mig väldigt huslig!!!  

• Martina 76
    Nikhita skrev 2012-03-11 18:06:16 följande:
    Oj duktig! Jag orkar knappt en... måste få upp flåset. Kanske man skulle börja jogga lite lätt
    Ja, jag kan säga att det gick ju inte fort!!! Men målsättningen var att ta mig runt så jag gick 1km som uppvärmning, joggade 8 km i lugnt tempo och sen gick jag 1 km som nertrappning. Jag var riktigt trött på slutet, men det var skönt!
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-03-11 18:05:34 följande:
    det kanske är som sötningsmedel,  en del utsöndrar insulin av det, andra inte, trots att blodsockret inte höjs
    Borde man inte få sötsug om det ger insulinpåslag? Jag märker inte av något sötsug när jag dricker rödvin och ketosen påverkas inte heller.
  • Martina 76
    jordgubbe88 skrev 2012-03-11 22:59:27 följande:
    Jag behöver lite tips och råd från er erfarna lchfare=). Jag började med lchf i veckan och är riktigt riktigt taggad. Men nu är det så att jag ska på dop om 2 veckor och jag vet inte hur jag ska göra med maten. Hade jag hållit på några månader så kanske jag hade kunnat tänka mig att fuska lite. Men så här tidigt så vill jag liksom köra på ordentligt. Så min fråga är då hur gör/gjorde ni med kalas? Säger ni bara att ni följer lchf om någon eller äter ni lite för "syns" skull? Nu vet jag visserligen inte vad det kommer att bjudas på, men antar att det blir tårta och kakor i alla fall.  
    Vill du inte fuska så ska du verkligen inte fuska "för syns skull". Det är svårt att göra kontrollerade avsteg och äter man tårta etc kickar sötsuget in igen och avsteget tenderar bli större än vad man tänkt sig. Det är ju givetvis upp till dig, men jag tycker du ska bestämma dig innan du åker till dopet hur du vill göra och sen kör du på din linje. Låt inte andra påverka dig!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-12 09:25:42 följande:
    Martina76,
    Vet inte om jag missat det, men fick du något resultat på vågen efter din periodiska fasta förra veckan? 
    Jodå, jag tappade ett kg. Men det kompenserade jag för i helgen med två kvällar med grill och rödvin! Igår morse var jag tillbaka på min vanliga vikt, men jag ska fasta en dag den här veckan också.

I morse däremot låg jag på 1,5 kg plus mot igår morse. Jag tog ju en ordentlig löprunda igår och var jättetörstig på kvällen och drack och drack, men gick inte på toa någonting. I morse var jag jättesvullen i lederna och som sagt +1,5 kg. Idag har jag sprungit och pinkat massor. Kroppen måste ha fått någon slags chock efter löpturen!

Ikväll blir det intensivspinning!  Och onsdag eller torsdag blir det fasta.  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-12 12:03:28 följande:
    Dagens lunch blev Katrins tacogratäng! Den är supergod!
    Måste prova!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-12 14:55:04 följande:
    Hasselnötter, mandlar, makadaminötter är bra nötter.

Jag har aldrig räknat kalorier eller kolhydrater utan kollat hur min kropp reagerar på det jag äter. Och det har funkat.   
    Varför inte paranötter och valnötter?
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-12 18:10:31 följande:
    Paranötter skrev hon ju att hon åt, men att de innehöll mycket Omega 6. Så de bra nötterna jag kom på var de jag räknade upp. Men valnötter funkar ju oxå.
    Aha! Ville bara kolla så att jag inte missat något!
  • Martina 76

Idag blev det ett TUNGT gympass med ben, bröst och biceps och så ett intensivspinningpass på det! Härligt!!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**