Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bordeaux skrev 2011-05-11 16:57:19 följande:
    Underbart, det är så härligt när man får ordentligt sömn under natten och vaknar pigg och utvilad.
    helene306 skrev 2011-05-11 16:53:46 följande:
    Tummen upp för det! ännu en anledning till att fortsätta

Vet ni, jag har märkt en sak. Min allergimedicin, Ceterizin, reagerar jag på och blir ilsk. Det är kul. Nästan jämt. Idag vågade jag inte ta någon efter att ha rasat ut i ett djungelvrål mot sonen igår
     jag äter också cetirizin, då kan jag skkylla på dem när/om jag djungelvrålar någongång
    Hej ja precis annars bruka jag få ta sömntablett
  • Maddisen80
    Denebola skrev 2011-05-11 17:11:56 följande:
    Märker inte din sambo av att du mår bättre? Förstår han inte att det är bra när det händer positiva saker för dig, även om det inte är just vågen som visar mindre vikt?
    Hej nä han märker aldrig nåt han märker knappt  att man har diskat
  • Maddisen80
    Denebola skrev 2011-05-11 17:28:09 följande:
    Vad tråkigt, det låter jobbigt att han verkar vara mer negativ än positiv.
    Jo de tycker jag med, jag äter ju stesolid nu med när jag får riktig ångest
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-05-11 17:29:29 följande:
    Precis som mammas kille. Märker inte att man städat hela köket, bara att man missat en fläck typ.. -.-
    Jasså så de är inte bara min sambo som är så . De är tråkigt när dem inte märker något
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-05-11 17:50:56 följande:
    Nej tyvärr finns det många fler. Det jag fick göra vaqr att sticka därifrån såfort jag hade tagit studenten. Visserligen lämnade han min inte ifred då heller utan ringde och klagade hela tiden, men det hoppas jag itne att din sambo gör ifall du bestämmer dig för att lämna han. För man ska inte behöva bli behandlad på det sättet. Och visst är det underbart att du mår bra, men det skulle vara ännu mer underbar om du mådde bra på riktigt och till 100% och itne bara lite halvt pga lite mediciner när du fortfarande får brottas med det som får dig att må dåligt?
    Hej nä precis jag önska att jag kunde vara utan mediciner men det går inte
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-05-11 18:05:03 följande:
    Klart det går. och nu snackar jag om sömnpiller, antidepp och annat onödigt. Men man får jobba lite för det. Har själv tagit dessa piller och nu klarar jag mig utan förutom att jag nångång ibland kan få ångestattacker och då har jag ett par lugnande jag kan ta.
    Så tänk över ditt liv lite, är du nöjd? Vill du leva så i 30 år till? Eller vill du ha det bättre? En man som älskar dig tillbaka och visar det? För hur mkt man än älskar en person...mår man inte bra av att vara med denne så går det inte. Jag har en vän som jag älskar som en syster. Men för det mesta klagar hon på att jag inte har pengar och smutskastar mig får att själv må bättre. Jag älskar henne men jag var tvungen att säga upp kontakten. Nu mår jag mycket bättre även om jag i början undrade om jag gjorde rätt val.
    Och din sambo verkar verkligen inte vara nån att behålla såvida han inte ändrar sig. Varför är ni egentligen ihop om han bara klagar? Förälskar man nån då finns det inget att klaga på.
    Hej jag har försökt undvikit sömntabletter men jag ligger bara och vrider mig i sängen och skakar så tar zolpidem och propovan .
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-05-12 11:41:25 följande:
    Fasen alltså. Hemma från VC, såklart ögoninflammation fortfarande på båda ungarna! Så nu fick jag nya droppar 2 ggr per dag på båda ögonen på båda ungarna, och dessutom fick jag allergidroppar som ska i ögonen 4 ggr per dag eller nåt... Kan säga som så att dom samarbetar absolut inte när det gäller ögondroppar... Hur fasen ska jag fixa det här? Och så hemma från jobbet idag igen då. Känns som att jag aldrig är där
    Tråkigt att dina barn fortfarande har ögoninflammation men hoppas att dropparna hjälper nu.
  • Maddisen80
    Turboplingen skrev 2011-05-12 12:48:38 följande:
    Måste fråga, hur ofta äter ni om dagarna?
    Måste man äta en viss mängd eller behöver man bara äta när man är hungrig?
    Första 2 dagarna va jag as hungrig och kändes som om jag åt nått typ hela tiden men inte nu..
    Igår åt jag en skål med turkisk yohurt med frön och sen 2 ägg vid sidan om och 2 hamburgekött bitar.
    Sen blev det 2 tallrikar köttfärssås med sallad, 2 vid lunch och en vid kvällsmiddan..
    Sen åt jag inget mer...

Sen måste jag fråga, när ni unnar er något. Vad är det ni äter då?
    Tänkte göra chokladbollar som jag hittade lchf recept på..hEHej nu blir de fel när jag skriver men jag äter 2 ggr om dagen men försöker att äta 3
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**