• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vart hittar ni mandelmöjlk? Jag har kollat både på mitt lokala ICA och Coop men ej hittat.

• standby

Såphia, tack för tipset. Ska testa när jag får ork.
    Funderar dock fortfarande på vart man kan köpa mandelmjölk om man inte orkar/hinner göra :) Känner mig lite slö för tillfället.

• standby

Börjar känna mig lätt desperat. Har gått upp dryga 2 kg de senaste veckorna. :(
    Jag är van att gå lite upp och ner men nu går det spikrakt upp. Tillbaka flera steg viktmässigt och mitt mål blir längre och längre bort isf att komma närmare.
    Ingen motivationshöjare direkt..

• standby
    Ninis skrev 2013-03-15 07:16:20 följande:
    600 g ner trots att jag åt choklad i går

Heja Ninis! Du kan få skicka över lite nedåt-flyt till mig :)
  • standby

Och jag blev så glad över att äntligen hitta mandelmjölk i affären att jag bara högg ett paket utan att kolla innehållsförteckningen.
    Mer socker än mandel i!!!
    Dock endast 3 g kh/100 g så mindre kh än i mjölk men det smakar verkligen onödigt sött.
    Måste testa göra själv för det passade riktigt bra isf mjölk i te.
    Trevlig helg alla!

• standby

Majskroken - vilket otroligt bra resultat, grattis!

Ellen2008 jag undrar också över märke på mandelmjölk samt vilken butik du hittat den i. Alpro som jag köpt har 3 g/100 g och innehåller mkt socker...

• standby

Rödnos - jag gick ner lekande lätt efter mina första två graviditeter men efter tredje var det segt. (Då var jag också ett gäng år äldre+ hypothyreos)
    Jag tycker du jobba bra med nedgången!

Reborne - krya på dig!

• standby

Rödnos - jag sökte för jag hade som att det pirrade under fötterna och var galet trött. Jag trodde B12-brist.
    Då visade sköldkörtelvärdet att det var sämre än ett par år tidigare. Dock ej så dåligt att jag skulle ha medicin.
    Sen blev jag gravid ca ett år senare och då blev det Levaxin direkt. Sen testades det med sänkt dos efter jag hade fött för att se om det enbart behövdes behandlas under grav men icke. Har höjt dos en gång till efter det, då kände jag att "nu är nog värdena dåliga igen" för jag var trött hur mkt jag än sov. Och jag hade rätt.
    Nu har jag en dos som vekar passa och tänker inte särskilt på det. Bara på att försöka komma ihåg att ta tabletterna :)
    Tror dock att det gjort det svårare att gå ner i vikt än tidigare. Nu väger jag iaf drygt 5 kg mindre än innan sista graviditeten

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**