• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag äter alldeles för mkt söta saker nu. Typ varje dag. Är så less på mig själv...
    Det brukar ju inte vara som idag, lösgodis, det var ett undantag, men tex mörk choklad, Atkins-bar etc.
    Känner mig omotiverad då jag gått UPP över 2 kg efter jag blev strikt igen efter decembers utsvävningar.
    Jag VILL ner 5 kg från där jag är nu, hur svårt kan det vara?! :(

• standby

Jag kör Pones som pizzabotten. Tycker det funkar kanon.
    En sats plattar jag ut till 3 pizzabottnar. Förgräddar en stund innan jag lägger på fyllningen.
    De bottnar jag ej fyller fryser jag in.

• standby

Grillad oxfilé, bearnaise, ädelostsås, coleslaw och en muffin som avslut. Mums!
    Insåg att det var första gången idag som jag lchf-bakade. Gjorde de muffinsen fr 56kilo men hade i Po-fiber isf kokosnötsmjöl. (Hade varken kokosnötsmjöl eller mer mandelmjöl så jag fick improvisera). Blev jättebra!
    Lite kakao i smeten samt stack ner små bitar 92%-ig choklad.

• standby
    trazzlan skrev 2013-02-05 10:15:30 följande:
    Oj vad lite du äter...äter ni andra lika lite? Själv äter jag tex. Frukost: Omelett på tre ägg och grädde                               Lunch: Något kött eller fisk med sås och ev något grönt                               Middag: Liknande lunchen                               Kan också bli lite på kvällen, någon ostbit eller smootie 
    Fyra fina flickor och en trött mamma

Jag äter mer som i ditt exempel. Frukost, lunch, ngt på em, middag och ngt litet på kvällen.
  • standby

Pajdeg
    3 dl mandelmjöl
    0,5 dl skalade sesamfrön
    1 msk fiberhusk
    1 tsk salt
    40 g smör
    1 ägg
    Mixa mandelmjöl och sesamfrön i blender/mixer och blanda sedan ner resterande ingredienser och mixa till en deg. Tryck ut i pajform eller springform och nagga botten med gaffel, låt vila i kylskåp ca 30 min.
    Grädda skalet i 175 g i ca 8 minuter tills skalet fått lite färg. Ta sedan ut och höj värmen till 200 gr.
    Äggstanning
    4 ägg
    2 dl vispgrädde
    salt, peppar
    200 gram riven ost (jag tog gouda)
    skinka (jag tog två nävar strimlad rökt skinka)
    Blanda skinka och ost och lägg i skalet, häll stanningen över. Grädda i ca 40 minuter.

Denna är toppen tycker jag.
    Se bara till att kyla degen INNNAN du trycket ut den, det är mkt lättare.

• standby

Kom igen OlleBulle, du vet ju att det funkar fint bara du kommer igång.
    Bunkra med lchf-tilltugg så du har ngt att ta till när suget sätter in.

• standby

Linda- det är ju i ditt fall hänsynsfullt att meddela så slipper det beställas bullar, mackor etc som bara får kastas ändå :)
    Och förhoppningsvis fixar de ngt annat till dig. På mitt jobb brukar det finnas typ hallon och grädde när det bjuds tårta.

• standby

Spökplumpen - vilken sorts D-vitamin tycker du funkar bra om du ej gillar Hollistics?

• standby

Min man är också rätt trist i sin inställning. Otroligt drygt.
    Värre är dock att han nu tycker det är jobbigt med den tid som jag inte är hemma iom träning...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**