**Den stora feta LCHF-tråden**
Glass skrev 2012-05-19 21:53:01 följande:
nej, du måste ha blandat ihop mig med någon, jag har bara gått ner 6-7 kilo
Min kropp är som din, den sparar om jag äter för lite, men jag kan dock äta rätt mycket kolhydrater och även mjölkprodukter utan att den blir alltför tjurig med vikten, fast det går långsamt.
Jag har ju haft ätstörniingar, svält mig, bantat och har dessutom PCO och underfunktion i sköldkörteln, så jag räknar med att det tar tid att gå ner och det är helt okej för mig.
Eftersom jag har accepterat att detta är en livsstil som jag bör ha i något år eller mer, så gör det inget att det tar tid att gå ner i vikt
Ja, jag VET ju allt det där också, men det känns ändå sådär tråkigt när vågen står still eller bara visar lite minus. Jag har ju en historia av hetsätning, självsvält, hetsätnings, självsvält och så vidare, så jag FÖRSTÅR att min kropp inte riktigt hänger med. Det blir inte bättre av att mannen RASAT 10 kg dessa veckor och ser HUR JÄVLA SNYGG UT SOM HELST! jag känner mig som en kossa bredvid honom helt plötsligt! Jag förstår att det kommer ta ÅR för mig också, men jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig till strikt (iaf under 20 KH) LCHF i flera år... Det minsta lilla att jag fuskar och kroppen bara suuuger till sig alla extra KH/fett och behåller det som om det gällde livet.. strikt LCHF i minst 2 år känns ju.. sådär peppande ;)