**Den stora feta LCHF-tråden**
Feffie: vagligt.blogg.se/2012/april/det-godaste-lchf-brodet-ever.htm
Om du gör som receptet blir det 0,6 KH/triangel (ruta), om du gör bullar (6 st små) bli det 1,2 KH/bulle :)
Feffie: vagligt.blogg.se/2012/april/det-godaste-lchf-brodet-ever.htm
Om du gör som receptet blir det 0,6 KH/triangel (ruta), om du gör bullar (6 st små) bli det 1,2 KH/bulle :)
Fefgie: gå in på min press, där är länken till min blogg. Receptet lugger i kategorin"LCHF Övrigt" och heter typ "det godaste LCHF-brödet" :)
Glass ;)
Bra tips på en KLADDIG kladdkaka?
Ang gräddens vara eller icke vara inom LCHF så beror det på hur mycket man reagerar på mjölksockret i mejeriprodukter. Mjölksocker kan trigga en snabb blodsockeehöjning och för att sänka den tillverkar kroppen insulin som är vårt mest fettlagrande ämne. Dvs, är man mycket känslig mot mjölksockret så bör man hålla sig ifrån även grädde/mjölk även när man äter LCHF, speciellt om man vill åt en viktnedgång. Andra bra fettkälloe är smör, ost, raps/olivolja, kokosfett och det som finns naturliggt i ex lax, avokado, färs. :)
Hoppet 3: det stämmer, men det är bara marginellt ;)
HokusPokus: 1 dl mandelmjöl väger 60 gr, så en halv dl innehåller alltså 2,7 KH :)
Åh, jag är inne i en äta, äta, ätapeeiod.. Jag skulle kunna äta ALLT och HELA TIDEN! Suck.
Jag håller mig till LCHF-vänliga saker, men det springer ju ändå iväg i kolhydrater, eftersom det blir så mycket småätande (gärna kesella/turk yoghurt med hallon/blåbär!).. Hoppas detta går över snart, för det visar plus på vågen och det gör mig deppad..
Skånetös78: bären kom in i bilden idag, dag 7 så jag tror inte dom var den triggande punken. Vräker i mig fett! Enda skillnaden är att det inte är kokosfett för det är slut. Men vikten har stått still i över två veckor, dvs innan jag slutade med kokosfettet..
Ja, jag kanske får gå över till fakiren igen, då...