**Den stora feta LCHF-tråden**
lillAa skrev 2011-04-26 08:31:36 följande:
Hej hopp!Undrar vad som händer när ni faller tillbaka och äter kolhydrater...
Trillade dit i söndags. Drack drink på läsk, lite nötter, vin, tårta och chips.... så onödigt, men nu är det gjort.
Det konstiga är att jag vaknade mitt i natten och magknip och illamående. Helt kallsvettig reser jag mig för att gå på toa och ramlar ihop. Svimmar alltså. Och nej, jag var inte alls så full!!!
Sov skitdåligt och magen körde...
Är det pga det jag stoppade i mig????
Läskigt var det iaf!
Maddisen80 skrev 2011-04-26 08:50:12 följande:
undra vad man ska äta idag,har ni något förslag?
MiaP skrev 2011-04-26 08:53:35 följande:
Hej alla lchfare!
Jag har en fråga till er. Jag viktväktar och har hållt på sedan 1 mars. Är ständigt hungrig och trots att jag faktiskt har tappat sex kilo så mår jag kass och det här kommer inte att funka alls i längden!
Jag har en kompis som har börjat med lchf och jag har lusläst recept och info och måste säga att det här skulle jag klara galant! Men frågan är om jag kommer att gå upp i vikt? Eftersom jag nu har levt på svältkost i några månader känns det som om lchfkosten skulle lägga på mig många kilo!
Är det någon som har erfarenhet av det här? Vill så gärna men vet inte om jag vågar riktigt. Vill ju inte lägga på mig ännu mer kilon till semestern!
Tack på förhand!
Mia

Jag har bara gått upp när jag har fuskat. Håller jag mig till lchf står jag still eller så går jag ner men jag tror min kropp har en förkärlek till att behålla fettcellerna av någon jäkla dum anledning. Nu tror jag dock allergisprutan (kortison) påverkar en hel del. Jag känner mig grymt svullen.
MamaLucy skrev 2011-04-26 09:22:39 följande:
Ahh, har fuskat kopiöst i påsk med både godis glass å tårta :-O skit åxå.... Jag som har haft svårt att gå ner innan, hur blir det nu?? Kan man gå upp på två dagar fusk? 

Kan du hänga fram klänningen (funkar inget vidare om den ska vara hemlig för brudgummen) som en motivation till att du ska sköta dig? Tror du det peppar?
Kaya skrev 2011-04-26 09:55:12 följande:
Preliminär plan:1. Sluta tvinga mig till sådant med LCHF som jag absolut inte gillar typ grädde i kaffet (bläh), lite standard el gammeldags mjölk får det bli! Och äggmjölk om jag vill att kaffet ska vara mättande i sig, som ett mellis!
2. Fortsätta undvika bröd, frukt, pasta, ris, rotfrukter, potatis osv... (för att om möjligt låta bli att sätta igång kolhydratsuget och acneproblemen igen...)
3. ... men äta ännu mer fritt av ovanjordsgrönsaker som jag älskar och som väl ändå borde innehålla en del nyttigheter...
4. ... och samtidigt, för att kompensera för den extra mängden carbs som det lär innebära, minska en aning på fett från feta ostar, grädde, CF osv.
Så det blir mer fett+protein+carbs 33+33+33 snarare än LCHF 70+20+10 eller vad det nu ska vara (procentuellt alltså).
Hmmm... Jag undrar hur detta funkar - om den liberalare mängden carbs från grönsaker och mjölk i kaffet kommer att göra att kroppen genast börjar lagra in mer fett från frökex, bacon och pones...??!!
ÅSIKTER OCH TIPS???
K