• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag hänger på september-fakir :)

• tiiitti

Idag hade jag gått 1 kg (ingen mens pågång) :( tråkigt när de händer. Å jag som bara gått neråt de senaste tre veckorna. Undra vad det beror på. Igår fick jag inte i mig så mkt fett som jag brukar, kanske därför?? Men de borde man ju inte gå upp av. 1 glas vitt vin i torsdags förresten... De måste ju varit det??

• tiiitti
    ollebulle86 skrev 2012-08-25 10:36:48 följande:
    Igår fuskade jag lite, med bland annat cider och nudlar. Ställer mej på vågen idag och har gått ner ett halvt kilo ungefär ja det är ju bara att tacka

Fusk visar sig oftast inte fören tre dagar senare. Så man blir ibland lurad och tror att ens kroppen klarade fusket, då vågen inte visar något direkt.
  • tiiitti
    ollebulle86 skrev 2012-08-25 11:15:34 följande:
    tiiitti: mitt fusk brukar visa sej direkt med 1-2 kg plus, men det kan ju såklart vara som du skriver. Återstår att se kommer det i efterhand så gör det

Jag läser en bok av sten-sture, där han skriver att det man ser på vågen, är från de kroppen fått i sig tre dagar tillbaka, men de är klart olika
  • tiiitti

Får man äta frukt och rotfrukter??

å ingen mejeri?

Det kanske passar mer dom som tränar, än de som ska rasa massa i vikt?   
  • tiiitti

Oj då! Hur vet man om man är i för mkt ketos då? jag kör ju väldigt strikt de flesta dagar. Runt 5g KH. Kan de va för lite då?

• tiiitti

Varför MBC? istället för frukost? håller du den mer mätt på den än vanlig äggmjölk?

• tiiitti
    Martina 76 skrev 2012-08-27 16:49:29 följande:
    Jag har upptäckt att jag har svårt att få i mig tillräckligt med kolisar. Jag hamnar i för djup ketos!!  (Eller säger man för hög ketos). Måste köpa hem nötter och mörk choklad. Körsbärstomater också...

Hur många KH/dygn tror du att du ska ligga för att komma i rätt ketos? Har du hållt på med lchf ett bra tag eller? eftesom du vet var du kan ändra? ska du äta nötter å mörk choklad, men ingen ost eller andra mejerier? äter du grönsaker?
  • tiiitti
    Martina 76 skrev 2012-08-27 17:56:27 följande:
    Vet faktiskt inte riktigt hur mycket jag måste äta för att hamna rätt. I lördags drack jag rödvin och en GT ute (med riktigt dålig tonic med massa socker) och då hamnade jag nästan i lagom ketos, men fortf lite för mycket. Jag försöker undvika mejerier i största möjliga mån. Grönsaker äter jag, men försöker öka på dosen för att få i mig lite mer kolisar.

Jag skulle tippa på att jag borde äta 20-30 g kolisar om dagen för lagom ketos. Men som sagt så vet jag inte och håller på att testa mig fram.

Ja men då klarar du ju rätt mycket KH. måste ju kännas skönt att man ändå kan äta en hel del utan att komma ur ketosen. (och att du tom bör göra det)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**