• tiiitti

Aaa den postar innan jag är klar. hela jag är tjock skulle de stå. Så därför man inte ser det

• tiiitti

klarar ni äta rysk<7turkisk yoghurt och ändå gå ner i vikt? eller är det ni som nått målvikt som äter det?

• tiiitti

pannkakor till frukost, å nu är jag så mätt att jag håller på att spricka på 2 st.

• tiiitti
    stjierna skrev 2012-11-01 09:52:31 följande:
    Idag visade vågen 89.9 kg. Det betyder tre saker; 1. Nytt tiotal! 2. Jag har gått ner 15 kg sedan november 2010 (med en graviditet mellan också) och 3. 44 cm har jag minskat i omfång!

Härligt stjierna. Blir glad när jag ser du går ner, för då vet jag det finns hopp för mig med ;)

Äter du fortfarande liberalt? äter du mejeriprodukter?

• tiiitti

Nina: äter du fritt av grönsaker när du kör mejerifritt?
     Vad ligger du i KH/dag?

• tiiitti
    Ninis skrev 2012-11-06 11:01:38 följande:

Jag har faktiskt ingen aning om hur man räknar ut hur mycket kolhydrater man äter per dag. Jag har aldrig räknat för jag tycker det verkar krångligt och vet inte hur jag ska räkna.

Såg du vad jag har ätit under gårdagen? Jag skulle nog säga att jag inte vräker i mig grönsaker obegränsat utan en lagom portion, precis som man rekommenderar vid lchf. En näve protein, en näve sås och en näve grönsaker. På ett ungefär. Och när jag käkar nötter tar jag max en näve blandade nötter.  

Ja jag läste det nu. Ja lät som en rimlig portion.
    Funderar på att utesluta mejeri en del. står stilla igen   
  • tiiitti

Om man gör ett lchfbröd utan mejeri i, så måste man väll kunna äta det under den mejerifria perioden, eller? tråkigt bara äta ägg tycker jag

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**