Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-05-14 12:33:19 följande:
    Nu tänker jag inte uppmana till fusk, men glass är bättre än många andra fusk, eftersom det (riktig glass alltså) innehåller grädde och ägg
    De är bra att man kan fuska till sig med glass ibland men jag tänker inte göra de i helgen.
  • Maddisen80
    Denebola skrev 2011-05-14 15:51:21 följande:
    Alltså, det är ju inte bra att fuska med glass! Däremot är glass ett bättre val än till exempel smågodis, som bara är rent socker medan glassen innehåller en del saker som man även blir mätt av (och detta gäller ju bara riktig gräddglass med ägg i!). Bättre betyder alltså inte bra.

Det allra bästa är självklart att göra egen LCHF-glass utan socker överhuvudtaget. Här är ett jättegott recept, satsa på det istället för vanlig glass om du blir sugen på glass någon gång: phlox.blogg.se/2011/january/langre.html

Bra att du inte tänker fuska i helgen!

Jag har ju ingen vikt jag vill bli av med, så jag kan ju vara lite friare med kolhydraterna. Jag har heller ingen sockerberoendeproblematik, så äter jag något sött så "riskerar" jag inte lika mycket som andra här i tråden (försöker inte utpeka mig som bättre på något sätt, vill bara belysa skillnaderna och varför just jag äter som jag gör).
    Hej tacksåmycket för tipset ang lchf glassen :=) jag åt makrill i tomatsås och grönsaker igår till middag
  • Maddisen80

Hej idag ska jag äta kycklingklubbor och zuchinnistavar som jag har i ugnen ett tag hmm jättesmarrigt.

• Maddisen80
    mamman i skogen skrev 2011-05-16 10:38:40 följande:
    Tjo alla glada och ni inte så glada hoppas ni snart mår bättre..
    Här har vi en plan sjukhusvistelsen har nått lite mer än halvtid vi satsar på hemgång på fredag om lillemannen klarar sig utan morfin och ketanest...

Men jäklar i min låda vad bra det är för karaktären med "sjukhusmat" har käkat minimalt med kolisar ätit lite tillåten choklad 85% som kvälls snack annars ägg majjo lite kallskuret och ost...såg till att shoppa med mig enbart sånt jag tycker är gott och tillåtet för sjukhusets mat går inte att överleva på...
    Hej hoppas att ni får åka hem på fredag håller tummarna och tår ,vad är de för fel på lillemannen
  • Maddisen80
    Fiaz skrev 2011-05-16 09:05:06 följande:
    Godmorgon :) härligt väder idag!
    Vad åt ni till frukost idag? Jag åt 2 stekta ägg och 3 skivor skinka, stort steg för att vara jag som aldrig äter frukost:)
    Hej jag åt 2 kokta ägg och en burk makrill i tomatsås
  • Maddisen80
    Fiaz skrev 2011-05-16 13:06:32 följande:
    Ägg är ju förjäkla gott! Tyvärr har jag förätit mig lite på kokta så jag varvar lite med stekta och äggröra!
    Hej ja jag kan inte äta omelett för jag kan få gallsmärtor
  • Maddisen80
    MTG skrev 2011-05-16 13:17:19 följande:
    Hej!
    Jag har nu joinat lchf-skaran, men tycker det är lite knepigt ibland. Har iaf haft en bra skötsam helg med mörk choklad som enda... Bonus :)

Trodde bär var okey att äta i måttliga mängder? Har jag ätit som fika i helgen med vispad grädde till.

Frukost imorse blev tre kokta ägg med lite majonäs till.
    Hej  och välkommen hit ,hoppas att du kommer trivas här
  • Maddisen80

hej idag ska jag äta köttbullar och grönsaker till middag. ikväll lite bär och en klick sojagrädde

• Maddisen80

Glöm inte 18.15 att se på fråga doktorn då berätta läkaren om vad han tycker om lchf sen är de någon psykolog med

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**