Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Duntoffla skrev 2011-05-20 17:29:17 följande:
    Vi har också rätt mkt järn i vårt (egen brunn) men man vänje sig. Fast är man ingen stordrickare från början så förstår jag att det tar emot

Om man tränar 2-4 ggr i veckan, bör man äta mer då? Eller äter man som vanligt? Jag brukar bli skithungrig efter träning och kan man då lägga till något slags mellanmål? Som jag fattat det spelar inte antalet mål någon roll utan man äter när man är hungrig? Jag äter som sagt hellre fler små mål än 3 stora. 
    Hej jag har hört när man tränar ska man äta 6 mål om dagen ska kostrådgivare på gymmet åt mig istället för att äta 3-4 ggr om dagen .
  • Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-05-20 17:41:35 följande:
    Läs på förpackningen.
    Hej okis ska göra de nu ,ska lyfta arslet och plocka undan lite först man är beroende att vara här hehe
  • Maddisen80
    Denebola skrev 2011-05-20 17:42:30 följande:
    Kolla kolhydratinnehållet!
    Hej okis ska kolla de sen .
  • Maddisen80

Jag kan inte äta gluten och inte mjölkprotein så de blir bara sallad från pizzerian nu :=) När jag var på kina så talade jag om att jag åt enligt lchf så jag fick kycklingfile och wokade grönsaker med röd curry sås som innehåller kokosmjölk

• Maddisen80
    jeng skrev 2011-05-21 11:21:17 följande:
    Kan inte tro att det är sant!!!??? Helt still på vågskrället i 7 månader då jag nått LCHF-jämvikten troligtvis, och sen jag la om kosten har jag gått ner 2.9 kg på 4 veckor!!!! Det hade jag aldrig trott eller förväntat mig!!!
    Hej men de är ju bättre att du stå still än att gå upp . Grattis till din viktminskning de är superbra jobbat
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-05-21 14:07:33 följande:

Nya bilder tagna idag....
    Känner mig fräsch i kläder som jag inte har kunna ha på år och dar!  
    Hej du är ju jättefin vilken skillnad
  • Maddisen80

Jag är lite ledsen nu min morfar som är 74 år har fått en till stroke ,han kanske inte klara sig den här gången fick precis redan på de av mamma :(

• Maddisen80
    Denebola skrev 2011-05-21 19:29:19 följande:
    Vad tråkigt att höra! Det är alltid jobbigt när någon närstående mår dåligt, särskilt när det är i slutet av livet och man vet att det kan vara sista gången.
    Nessima skrev 2011-05-21 19:01:02 följande:
    Vi (eller egentligen bara bebisen, men sambon och jag stannar ju med henne såklart) är inlagda på barnakuten för tillfället. I tre dagar har bebben kräkt och hostat blod :( Det är jättesynd om henne, även om hon verkar vara minst påverkad av det hela av oss tre.

Satan vad det är svårt att få tag på lchf-godkänd mat på sjukhus, och vad det är svårt att försöka bry sig om ifall det blir rätt! Imorse slank det ned en vit smörgås i brist på annat, hade inte ätit sen lunch igår så ville mest ha något.
     Hoppas att hon mår bättre snart!
    Hej ja de är jättejobbigt och man tappar ju matlusten :/ jag kan ju inte hälsa på morfar eftersom han bor i timrå och jag i landskrona, jag ska till timrå den 15 juni . Men jag ska skicka ett krya på kort med en trisslott
  • Maddisen80
    Teskedsmamman skrev 2011-05-21 20:13:28 följande:
    Idag var jag nere på 69.9 kg när jag vägde in!!! Jag var tvungen att väga mig flera gånger

Men nu har jag käkat "godis" ikväll så jag hoppas inte kroppen tar upp för mycket, 23 kh på hela dagen är väl inte hela världen kanske.... Jag hade nötmix från hemköp (10 kh/100gr) som jag tog 50 gram av, 20 gr 86% choklad, 25 gr kokosfett och så smälte jag chokladen och fettet och hällde över nötterna... just nu mår jag som jag brukar må efter ett halvkilo godis

Om jag håller mig kvar på 69 imorgon så har jag mindre än 5 kg kvar till målet!! Behöver jag tillägga att jag är skitpeppad
    Grattis till din viktminskning de är ju jättebra jobbat .
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**