Ninis skrev 2013-01-21 12:00:39 följande:
Anledningen till att man ska inta protein efter träning är ju för att hjälpa musklerna att återhämta sig. Musklerna blir ju "ärrade" när man utsätter dem för träning. Om du bara promenerar behöver du nog inte ta protein efteråt. Men efter alla annan träning skulle jag göra det. Får jag fråga varför du tränar halvhjärtat? Du kommer inte få de resultaten du eftersträvar om du gör något halvhjärtat. Ska man träna, så ska man träna. Då är det bättre att satsa allt. Och vad "allt" är anpassas ju så klart till varje individ eftersom vi alla har olika förutsättningar.
Ja alltså resultatet är att jag vill må bättre och bli lite plattare, men mer mål än så har jag inte. Jag är mammaledig med en 1,5- åring och en 3-åring så all min träning sker med dem runt omkring mig och då är det svårt att ha fokus på mig själv. Dessutom måste jag ha någon som skrämmer skiten ur mig för att ge allt. Önskar mig en pt som jag knappt ens törs säga hej åt utan att få en utskällning.

Min självdisciplin är....äh ska jag vara ärlig så har jag aldrig sett röken av den!

Aminosyrorna som det har surrats lite om, är det kapslar som man bara sväljer eller? Jag brukar (de få gånger det händer) träna efter frukost så jag är aldrig hungrig när jag är färdig och jag avskyr typ smoothies och annan skit man ska dricka. Mat ska tuggas, inte klunkas ner.