Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

När jag har legat still på vågen när man ser till den vanliga vikten så har det istället hänt andra saker. Kläderna börjar sitta bättre, trots att vikten visar samma OCH att måtten också är de samma när jag mätt. Sen har jag en fettvåg och där ser jag tydliga mönster, när jag står still i vikt så går jag ner i fettvikt.

• spökplumpen

Jag har börjat dricka latte, så 2 dl mjölk om dagen. Tycker det är helt perfekt, dels håller det mig vaken (har fått börja gå upp 4-5 timmar tidigare än vanligt) och dels smakar det så sött att jag inte längre känner något behov av något till.

• spökplumpen

Jag har släppt matthetsen nästan helt nu, äter i grunden lchf men utöver det blir det ganska mycket kolhydrater. Dvs fram till middag är det lchf sen kan det bli kolhydratsmål. Vågen går lite uppåt. MEN jag mår sååå mycket bättre! Tycker jag är jättefin i kroppen (trots allt sladder), känner mig pigg och fräsch och mår mycket bättre i själen. Om ni visste hur befriande det är att inte behöva tänka på mat hela tiden, vad man får äta, hur mycket kolhydrater det innehåller, tänka kan jag äta det här utan att jag får diarre etc. Jag är fri!

• spökplumpen

Stjierna: Det här med paprikan, måste den vara rå eller kan den vara tillagad? Jag vaknade imorse med halsont, täppt näsa och rinnsnuva. Men jag gillar inte naturell paprika, men tillagad äter jag den gärna.

• spökplumpen
    stjierna skrev 2013-02-04 15:19:32 följande:
    Spökplumpen: tyvärr är vitaminer värmekänsliga, så rå är att föredra.. ;) vet faktiskt inte näringsinnehåll i tillagade paprikor!

Äsch då, precis som jag anade. Får köpa paprikor ikväll när jag ska veckohandla och se om jag klarar att tvinga i mig den rå.
  • spökplumpen
    stjierna skrev 2013-02-04 17:32:06 följande:
    Spökplumpen: det finns ju andra sätt att få i sig c-vitamin än tvång ;)

Har du något bra tips? Klarar inte av c-vitaminbrus heller och mina vanliga multivitamintqbletter har varit slut i över en månad. Haha, Gud så dålig jag är att fylla på förråden, men nu väntar jag iaf på leverans från bodystore.
  • spökplumpen

Tack för tipsen stjierna! Nyponpulver ska jag testa på frukostyoghurten imorgon och broccoli är min absoluta favoritgrönsak så det äter jag redan flera gånger i veckan. Har ätit paprika nu med, fast på macka. På mackan var det nästan gott, helt rå smakade det fortfarande lika illa som vanligt. Men med lite mer mackor än vanligt de närmsta dagarna kommer det här bli kanon.

• spökplumpen

Dagens lunch avklarad, ägg och senapssill. Nu ska jag koka lite nyponsoppa och låta kroppen bli friskare än en nötkärna! Får se om det blir gott bara, nyponpulver,arrowrot och lakritspulver (för sötning)....spännande.

• spökplumpen

Jag äter D-vitamin året runt. För mig var dt en otrolig skillnad att börja äta det, blev pigg och kände mig full av energi. Men sen har det varit lite olika resultat beroende på vilken sort jag köpt. Holistics gjorde tex inget för mig och de smakade dessutom får så det var en fröjd när de tog slut. Jag kommer även att fortsätta ta under sommarn, men halvera dosen då. Jag tål solen väldigt dåligt och håller mig inne eller i skuggan fram till 3 och om jag inte minns fel så ska man vara ute i solen fram till 12 för att kunna ta upp de halter som man behöver (?). Yngste sonen får D-vitamin genom sina kalktabletter och äldste gör slut på lillbrorsans droppar från Apoteket. Sen blir det någon annan sort till honom. Mina är ju allergiska så det brukar alltid vara svårt att hitta kosttillskott och vitaminer till dem. Tex hade äldste egentligen behövt omega 3, men där hittade jag aldrig någon som han tålde och gillade.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**