Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

nu sitter jag och ska beställa från bodystore. Vilken magnesuim använder ni?

• spökplumpen

För mig funkade det inte att amma på lchf, min mjölk sinade och bebisen gick bara upp. 300 g på en månad. Sen fick jag pumpa i 1,5 månad för att få tillbaka tillräcklig mängd mjölk. Till andra barnet chansade jag inte utan lät lchf vänta tills jag var färdig med amningen.

• spökplumpen
    tilj75 skrev 2013-03-05 11:47:41 följande:
    Åt du strikt då? Jag äter inte alls strikt nu som gravid och hoppas verkligen på att kunna fortsätta på samma sätt och amma. Maken kom hem med en choklad som heter carbzone low carb, kolhydrater 24g varav sockeralkohol 22g, fattar jag rätt då att det bara är 2g kolhydrater man måste räkna med? Att de andra inte påverkar blodsockret och inte räknas?
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥

Nej jag höll mig hyfsat liberalt, om jag får gissa det var inte som att jag höll på och räkna på det. Men äter du lchf nu så tror jag inte att du får några problem med amningen och kosten. Vad gäller chokladen så ser jag ingen skillnad på det och att baka med erythriol dvs sukrin och allt vad dt heter. Tycker det är så lustigt att man reagerar så starkt på chokladen och säger fy fy, men i nästa andetag ställer sig och bakar något lchf-bakverk med konstgjord sötning och tycker att man är så duktig för att man gör "bra" fika, men det är jag det. Och i julas var det för övrigt många som förespråkade cloettas sockerfria choklad med sötningsmedel, så bara för att det var jul så var det helt plötsligt okej även om man i annat fall säger fy fy om samma sak. Det är ganska lätt att kasta sten i glashus... Jag tycker du ska välja vad som känns okej för DIG och strunta i vad andra tycker. Själv försöker jag hålla mig borta från tillsatser, men faller ändå stenhårt på min pepsi max, där verkar min hjärna göra ett stort hopp och ignorera hur dåligt det är för kroppen.
  • spökplumpen
    rödnos skrev 2013-03-05 13:29:25 följande:
    Tilj75 - nu lät det ju som att du menade att det skulle varit pga LCHF sonson mjölk sinade och det var det ju garanterat inte. Dessutom borde någon sagt till dig att pumpandet inte stimulerar produktionen alls lika bra som bebisens ätande och snuttande. Trist.

Jag gjorde inga andra förändringar så ja, jag ser det absolut som att det var kosten som ställde till det för MIG. Mjölken borde rent logiskt har blivit fetare men för mig försvann den. Alla är vi inte stöpta i samma mall, tack och lov. Som du skriver låter det som att du tror att jag slutade amma och bara pumpade under perioden, stämmer det? För naturligtvis fortsatte jag amma, pumpa gjorde jag som ett komplement efter varje amning.
  • spökplumpen
    levande charader skrev 2013-03-10 16:57:08 följande:
    Nån som har recept på tacokrydda och/eller en god het salsa som passar till tacos?

Så här ser min tacokryddning ut: salt, vitlökspulver, chilipulver,spiskummin,lökpulver,cayennepeppar, paprikapulver,kakao samt kummin. 1,5 tsk salt, 2 tsk paprikapulver och 1 tsk av de övriga, den satsen har jag till ca 500 g kött. Ja och så späda med vatten då så klart.
  • spökplumpen
    spökplumpen skrev 2013-03-11 08:56:34 följande:
    Så här ser min tacokryddning ut: salt, vitlökspulver, chilipulver,spiskummin,lökpulver,cayennepeppar, paprikapulver,kakao samt kummin. 1,5 tsk salt, 2 tsk paprikapulver och 1 tsk av de övriga, den satsen har jag till ca 500 g kött. Ja och så späda med vatten då så klart.

spökplumpen skrev 2013-03-11 08:56:34 följande:

Haha, inte en tsk cayennepeppar, men 1 krm!
  • spökplumpen

Lokesmammi: Tack! För ett tag sen så skrev du en kommentar om att du panerade i smör och pofiber. Testade det ikväll till mina barns allergifiskpinnar och det blev jättebra. Så mycket enklare att hålla på med än att doppa i no egg och sen den lilla bonusen att det aldrig fastnar i pannan eftersom det hela tiden tillförs fett i pannan. Jag blandade även ner lite gurkmeja i pofibern förutom salt och peppar, blev galet fina gyllengula fiskpinnar. Jag hade dock väldigt lite smör kvar så sen använde jag kokosfett istället, vilkt nästan funkade ännu bättre. Så stort tack för tipset!

• spökplumpen
    spökplumpen skrev 2013-03-13 22:00:42 följande:
    Lokesmammi: Tack! För ett tag sen så skrev du en kommentar om att du panerade i smör och pofiber. Testade det ikväll till mina barns allergifiskpinnar och det blev jättebra. Så mycket enklare att hålla på med än att doppa i no egg och sen den lilla bonusen att det aldrig fastnar i pannan eftersom det hela tiden tillförs fett i pannan. Jag blandade även ner lite gurkmeja i pofibern förutom salt och peppar, blev galet fina gyllengula fiskpinnar. Jag hade dock väldigt lite smör kvar så sen använde jag kokosfett istället, vilkt nästan funkade ännu bättre. Så stort tack för tipset!

Nu kan vi äta samma både jag och barnen (sambon vägrar dock äta det).....åh vad jag älskar saker som underlättar min vardag! Tidigare fick jag göra tre olika typer av fiskpinnar för jag ville inte äta av grabbarnas no egg som typ bara är massa tillsatser och eftersom de inte tål ägg så var jag tvungen att steka färdigt deras först innan jag kunde börja laga mat med ägg i. Lite tråkigt att inte kunna sitta och äta samtidigt..
  • spökplumpen

Jag har gått upp både i vanlig vikt och i fettvikt, men trots det börjar det luta åt att jag behöver dra åt skärpet ett hack till. Det är sånt som gör mig glad in i själen. Igår var jag på healing och fick bekräftat att det var samma problem där som jag pratar om i samtalsterapin. När jag har löst mina bekymmer från främst barndomen kommer jag att må som en Gud och den perfekta vikten kommer infinna sig oavsett vad jag äter.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**