Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-03-14 13:23:05 följande:
    Ja det är skillnad. Vanlig Stevia brukar lämna en bismak efter sig. Därför brukar Mariann blanda erythritol och stevia, för då blir det ingen bismak. Men den Franska Stevian har ingen bismak. Jag har beställt två stycken nu. Läs mer här:

mariannslchf.se/fransk-ekologisk-stevia-100-r.../
    Ok. Sukrin verkar de ha slutat med på min Ica Maxi. Eller så kanske det bara är slut... Någon som vet vad som är bäst av sukrin och pulver-stevia ur ren hälsosynpunkt?
  • Martina 76

Har googlat lite på periodisk fasta och fastnade för följande metod:

"Den metod jag själv fastnade för är erkänd av många. Den går ut på att man äter under 8 timmar och fastar 16 timmar. Man kan sedan lägga dessa timmar hur man vill och beroende på sin egen vardag men jag la upp det så att jag åt mellan 12-20. Detta innebar att jag åt första målet vid lunch och sista måltiden inklusive en proteindrink vid 20:00."

Citatet kommer från http://axon.blogg.se/2011/april/allt-du-behover-veta-om-periodisk-fasta.html

Denna metod kan man ju köra 7 dagar i veckan utan någon större ansträngning. Och för egen del är det på kvällen jag är mest hungrig/sugen. Jag ska nog testa!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-14 13:51:43 följande:
    Med andra ord - man hoppar alltså över frukosten varje dag. (Käkar senast 20 på kvällen och äter inget förrän lunch dagen därpå).

Ja i så fall är det ju en piece of cake. Men att göra det varje dag, tror inte jag på. 

Nu kommer vi till problemet med vad som stämmer och inte igen när det gäller förbränning. Jag har lärt mig att kroppen inte börjar förbränna förrän man äter på morgonen. Och att man bara ska köra den där fastan lite då och då för att "chocka" kroppen.     

Kanske att det funkar om man får i sig fett på morgonen. Man måste ju få i sig fett för att bränna fett. Så en kopp te med en stor sked kokosfett i direkt när man vaknar och sen inte äta något förrän lunch. Eller vad tror du?  
    Ja, spontant kan jag också känna att jag skulle vilja ta en slev med kokosfett på morgonen för att sätta igång förbränningen. Fast det är ju i stort sett så jag brukar göra på mornarna...och inte har jag sett några "mirakel" för det.

Nej, nu ska jag ge min 36h-fasta en ordentlig chans och iaf köra två veckor till för att se vad som händer.
  • Martina 76
    tiiitti skrev 2012-03-14 14:07:54 följande:
    Kokosfett på morgonen för att sätta igång förbränningen? det visste jag inte.
    Bara inne på andra veckan nu. Man lär sig nått nytt var dag inom lchf
    Det är riktigt riktigt äckligt!
  • Martina 76

Idag är jag huuuuuuuuungrig!!!! Kanske förbränningen som boostar efter gårdagens fasta? Ont ska med ont fördrivas, nu blir det direkt till gymmet för rygg, triceps och axlar och ett medelspinning på det!

• Martina 76

Jag måste sluta köpa hem mörk choklad med mintsmak - den är alldeles för god!!!! Kan ju inte låta bli att norpa en bit då och då. Smakar ju som after eight!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-14 19:11:25 följande:
    Jag håller med! Vilken sort köper du?
    Marabou premium. Såååå jäkla god!!!
  • Martina 76
    Jesse skrev 2012-03-14 19:24:44 följande:
    haha jag med :P äter 100 gram på en gång...
    Haha! Ok, jag kanske äter 100g på 1-2 veckor. Men det känns som att jag går och smånorpar hela tiden. Ena dagen fasta - andra dagen mörk choklad. Hmmmmmm....känns som att jag saknar lite karaktär...
  • Martina 76
    Mandel skrev 2012-03-15 07:25:30 följande:
    Nu har jag inte en aning om vem tjejen på bilden är, men shit vad mager hon är!
    Hon verkar definitivt inte behöva fasta för att tappa vikt utan snarare öka på fettet lite...
    Kolla in de här bilderna. Där ser det bättre ut:

http://lchfklubben.se/healthandscience/tavla-i-fitness
    http://lchfklubben.se/healthandscience/svar-pa-lasarfraga-min-kost-traning

Hon är grymt vältränad!!! 
  • Martina 76
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-14 19:52:56 följande:
    Fan är de bara ja som har tappat motivationen?!?!?!!! De går åt helvetet å är såå jävla trött på att banta. Har hållet på till å ifrån sen september nu å de sista veckorna har ja inte skött mig. Hur får man tillbaka motivationen? :'(

Är trött på alla "förbud" tror ja. Får inte äta vad man vill.. Tror de är min hjärna som
    Slår bakut av alla förbud för när ja äter lchf vänligt går de ju bra? Vet inte vad de e med mig :( tror bara ja e trött på å BANTA.
    Fast bantar du verkligen? Själv har jag hittat en ny livsstil. Har man inställningen att man bantar så blir det nog mer temporärt och plågsamt på något sätt. Jag njuuuuuuuuter av all den goda maten!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**