Inlägg från: Ellen Botilda |Visa alla inlägg
  • Ellen Botilda

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mandel skrev 2011-05-09 11:47:14 följande:
    Dagens I-landsproblem...

Jag älskar att baka och tycker att det är ett roligt sätt att fördriva tid. Speciellt småkakor och mjuka kakor.
    Småkakor har jag själv aldrig varit så förtjust i medans mjuka kakor har jag mer än gärna ätit.
    Nu äter jag dock inte av det jag bakat på vanligt vis utan det måste ju då någon annan göra.
    Vem då?
    I går sa maken åt mig att sluta baka. Vad f-n!?! Det enda roliga jag har haft att göra så vad ska jag göra nu?
    Hatar att rensa ogräs i trädgården, räffsa pinnar och löv, damma, stryka hela tiden osv. Blä!
    Bakningen är ju min avkoppling.
    Känns ju lite lyxigt att baka en massa och kasta det i soptunnan...

Jag skulle ju kunna baka mer LCHF-vänligt - jag gör lite ibland, men vem ska äta upp allt det? Jag äter knappt något fikabröd eftersom jag aldrig fikar.

SUCK!
    Jag kan rekomendera stickning, det har jag fördrivit energi och ångest med sista fyra åren eller så!
  • Ellen Botilda

Ja... jag har stickat betydligt längre än så förstås... men sista fyra, fem åren har det varit non-stop...

• Ellen Botilda
    majsanb skrev 2011-05-09 12:40:18 följande:
    Hejsan! Har en lite fundering. Om man missköter sig någon dag och och äter mer kolhy än man gör i vanliga fall, skiter sig allt då och man går upp det man har gått ner och får börja om från noll igen?????
    Naturligtvis går du inte upp i fettvikt på bara någon dags slarvande! Inte mer än några gram iallafall... men du kan säkert binda på dej vatten så det blir kilon istället, men det går ju fort att göra sig av med när man skärper till sig igen.
  • Ellen Botilda
    Teskedsmamman skrev 2011-05-11 09:46:02 följande:
    Jag har gått upp 1.5 kg sedan bottennoteringen innan mens *suckar* nu får jag skärpa mig *sparka på mig någon*

Jag har dessutom 2 stora beställningar (stickade sjalar) som det är lite tidspress på så jag sitter mest still och stickar, måste komma ut och röra mig på kvällarna när maken är ledig tror jag...

Jag slänger in en ursäkt om jag har missat nåt viktigt i tråden Jag HINNER bara inte läsa tillbaka 10 sidor som ni kan prestera på en dag
    Ooooh! Har du nåt snyggt mönster till sjalarna man kan få titta på? Jag har ett galet snyggt björnbärslila spetsgarn jag ska göra sjal av hade jag tänkt och hittar jag inget annat blir det " Skiraste sjalen".. igen.
  • Ellen Botilda
    Teskedsmamman skrev 2011-05-11 09:54:26 följande:
    Jag suger verkligen på att sticka men har precis knäckt koden för sjalen ingrid, så det blir några sådana nu

brinn.typepad.com/brinn/2008/07/ingrid.html
    Jättefin! Den kan helt klart var ett alltenativ till:  www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/Handarbete/Skiraste-sjalen/

som annars är enormt tacksam att jobba med , eftersom den hela tiden blir mindre och går fortare och fortare att sticka
    Men det kan som sagt vara dax för nya utmaningar!
  • Ellen Botilda
    Annanym skrev 2011-05-11 11:14:40 följande:
    Eftersom det verkar finnas en del handarbetskunnigt folk här (Jag tillhör inte den skaran!) så tipsar jag om två behjärtansvärda ändamål:
    www.hjalpstickan.se/
    hjartekatten.blogspot.com/
    Jag lägger dem på minnet till när jag är i tillbaka i sverige!
    Teskedsmamman skrev 2011-05-11 11:04:05 följande:
    Jag lärde mig virka för 3 år sedan, faktiskt enklare än att sticka tycker jag... jag är obotlig virkoman numera

virkaholic.blogspot.com/
    Jag kan bara virka på känn och har aldrig lärt mig följa mönster. hmmmm.. kanske det är det jag ska lära mig i sommar! :)
  • Ellen Botilda

Förövrigt sitter jag och prövar mitt första par byxor på 15 år! En intressant upplevelse och det ser inte alls så räligt ut nu -15 kilo senare!
    Jag är fortfarande inte övertygad om att min kropp är byggd för byxor, men möjligheten gör mej lite exalterad på ett konstigt vis.

• Ellen Botilda
    The Kittycats skrev 2011-05-11 21:54:39 följande:
    Hej alla fina

Ville bara kika in och säga hej. Tyvärr finns det ju inte ju inte ens en minimal möjligehet att kunna läsa ikapp.... Tungan ute
    Det är rätt mycket nu då vi har köpt hus, och dottern sover som en kratta. Hon verkar ha mardrömmar eller något annat,  och är ibland nästan okontaktbar när hon skriker (inte gråter) på nätterna Rynkar på näsan

Tyvärr har det här gjort att jag tog ett återfall i mitt matmissbruk, jag är ju inte bara beroende av mina kolhydrater utan jag är ju även en känslomässig ätare. Jag har även börjat smygäta så att inte sambon ska se det (eftersom han vet att jag vill gå ner i vikt och inte klarar av kolhydrater) Märker ni nu att jag biktar mig för er.... Skäms

Förra lördagen kulminerade det i att jag åt ett berg med rostmackor till frukost när sambon var på träning, och när han sedan åkte iväg för att hämta vår bil på verkstaden köpte jag 2 biskvier, och 4 delicatobollar samt en glass. Och på kvällen bakade jag en kladdkaka till mig och sambon... Kräks

Och nu i veckan har jag frivilligt åkt iväg och handlat och då köpt delicatobollar som jag har ätit i bilen innan jag har åkte hem med varorna. Det är länge sedan jag sjönk så här djupt... I´m in a shitty place right now!

Och nu tvekar jag om jag ens ska skicka det här inlägget så att ni får veta... Gråter

Jag kan inte berätta för sambon för jag skäms för mycket (och då måste jag ju sluta...)

Idag är frukt det sämsta jag har ätit, och just nu försöker jag stå emot Skogaholmslimpan. Det ska fan gå! Jag har klarat det förut, och jag ska fan göra det igen! Men jag känner mig sämst just nu.

Usch vilket ömkligt inlägg, hoppas inte att det smittar av på er andra. Jag tycker ni är toppenduktiga!
    Ok, nu postar jag... blä!
    Det kan hända den bäste att man slinker dit på lite tröstätande ibland. Särskilt när man är trött och vet att det "hjälpt" förr.
    Men du är värd så mycket bättre!
    Ta en dag i taget och gör så gott du kan ,så är du snart tillbaka på banan ska du se..Pepp pepp!
  • Ellen Botilda

Ibland är jag glad att jag inte äger en våg.. ni VET att det inte är nån mening med att väga sig varje dag va? Det gör en bara olycklig ! ;)
    Max en gång i veckan brudar, samma dag , samma tid, det minskar stressen och ger ett lite mer rättvist resultat.

• Ellen Botilda

Själv passar jag på när hällst jag passerar en våg, förvisso

Men det blir inte ens varje månad. jag lovar!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**