**Den stora feta LCHF-tråden**
Lite som "vegetarianer" som äter kyckling och fisk!
Lite som "vegetarianer" som äter kyckling och fisk!
Mina svenska läkare har ju lärt sig att jag vill ha fullständiga labbrapporter när det tas test... men här i Scotland får man onda ögat och chockerade miner när man vill veta sitt triglyceridvärde och faktiskt kan hantera sitt eget insulin
Men jag ska härda ett land i taget . tills alla har lärt sig!
Idag min damer ska jag äta DESSERT efter middagen, om jag så önskar. För idag blir det uteät på fin resturang för att fira att jag å fästmannen varit tillsammans i 9 år! Två av dem som förlovade :)
Det blir inga onödiga kolhydrater till själva middagen, eller innan dess... men just en liten bit chokladtart med pistageglass tänker jag inte kalla onödig idag!
Å är det inte gott får det väl bli bär å vaniljgrädde när vi kommer hem ;)
Idag har jag spridit vår gospel!
En gammal god vän hade just fått avslag på ansökan om magsäcksoperation, visade det sig, pga att han mår för psykist dåligt. Så jag skrev honom ett e-brev och berättade om hur saker har vänt för mig med LCHF.Jag föröskte att inte vara en sån där klämmkäck otäcking.. ni vet " det är bara att ta halva tallriken sallad" folket...ryyyys!
Han hade aldrig hört talas om LCHF! Men blev mycket glad och genuint intresserad vad det verkar. :)
Jag skickade några länkar till kostdoktorn och Anna H ( som var den som ändrade allt för mig) och hoppas han ska få lite insperation och ta tag i sig.
Kanske har jag gjort en mycket god gärning och räddat en älskad vän från operationsträsket!
Jag är oroväckande exalterad på ett frikyrkligt vis... kan det vara nyttigt? :p
Stockhiolm?.... Ja där ser man vilka orter man kan uppfinna i ett naffs!
Idag bakar jag Lchf-cheesecake efter eget hittepå-recpet! Tänkte det kunde pigga upp så här till helgen :)
Ingen choklad/socker i cheesecken heller.. .. men lite cironsaft och skal lyxade jag till med. Förklädda vitaminer...eller nått ;)
Pannacotta är jättesmaskens! Mmmmmmm saffranspannacotta!
Dagens middag här blir Köpe-revbensspjäll ( urlyxigt halvfusk) ,hemgjort gurksallad/tsatsik kokt sparris och baconinlindad halomi.. ... ... ... kan den där karln komma hem nångång nu då! Nomnomnomnom!
AAARGH! Mens från hellvetet och hetsäter ost, hallon och 90% lindt...smärta , illamående och domnade ben... det är sååå synd om mej! Ynk ynk ynk!