• Bonanza

**Den stora feta LCHF-tråden**

En vecka med lchf och jag saknar något fluffigt och krispigt något enormt! Typ pommes, hårt utanpå och mjukt inuti. Allt med lchf är antingen slemmigt eller segt typ. Jag saknar det krispiga och hårdare att suga upp sås med till exempel.

• Bonanza
    Panik!

Jag ska få hem en kompis på fika imorgon och eftersom jag äter lchf sa jag att jag skulle fixa fikat. Och sen har jag helt glömt bort det och vill helst inte behöva åka och handla imorgon.

Det jag har hemma är ca 2 dl grädde, 2 ägg, frysta hallon. ca 100 g kokos. Sukrin. Inget vaniljpulver. Jag har små rabarber i trädgården också.

Några tips? Snälla hjälp!
  • Bonanza
    Kaya skrev 2011-05-03 21:22:53 följande:
    LCHF-våfflor/plättar av ägg + grädde, kompott till av hallon + rabarber + sukrin som får koka ihop?

K
    Men jag har ju så otroligt lite grädde och ägg. Det kan väl bara bli typ en våffla? Och behöver man inte mer saker till våfflorna?
  • Bonanza

Tack för era tips. Till sist blev det vispad creme fraiche (visste inte att man kunde vispa det) med en liten skvätt fun light i för sötma. Så varvade jag det med hallon i en fin glasskål. Blev uppskattat.

• Bonanza

Jag räknar ingenting just nu. Har ju gått ner nästan 4 kilo på 1.5 vecka, så jag tycker inte att jag behöver det. Däremot uppskattar jag ju i huvudet och vet jag att jag ätit något med mycket kh i så drar jag ner nästa dag till exempel.

Jag tycker att det är så otroligt skönt så länge jag slipper räkna och hålla på. Har testräknat någon dag här och var för att se så att jag inte underskattar vad jag äter, men det har verkat bra.

• Bonanza

Jag har varit vaken sedan klockan fem, och var även uppe klockan tolv och mellan klockan två och tre. Lägg sedan till en dotter som kräktes i natt (vilket gör att båda barnen måste stanna hemma), huvudvärk och det faktum att vi inte har någonting att äta hemma så får ni förutsättningarna för min dag.

Tror ni jag är sugen på choklad och skräpmat eller? Oh ja! Men nu friterar jag ost till lunch, det är så skräpmatigt jag kan tillåta mig känner jag.

• Bonanza
    Linda1976 skrev 2011-05-05 11:28:05 följande:
    *MÅSTE GÖRA FRITERAD OST*

JAg tycker du är superduktig som inte faller tillbaka i godisätande!  
    Hmm. Helgen är inte över än. För i helgen, då ska vi måla om huset. Nämnde jag att vi har en sjuveckors bebis också?

*extremt trött just nu*
  • Bonanza

Jag vill ha tips på lchf-godis!

Och tror ni inte jag lät bli att köpa choklad trots att jag var i affären och trots att jag med mitt monstersug gick förbi chokladhyllan flera gånger?

Blev ännu mer snabbmat till kvällsmat för att försöka döva suget efter choklad. Dvs hemmagjorda kycklingnuggets med lite såser till. Nu är jag trött på friterat och tur är väl det!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**