• Bonanza
    rednose skrev 2012-01-06 09:43:36 följande:
    Tips på kall sås till lax någon?

Vi gör oftast med löjrom, avokado eller pepparrot så andra ingredienser vore kul!
    Blanda lite pesto (behövs inte mycket) i cf. Jag gillar röd pesto mest, men det ligger ju högre i antal kh.

• Bonanza

En fråga: Kanelomelett, blir inte det skitäckligt rent ut sagt? Jag menar; kanel är ju till för sött och bakning (i mina ögon) och omelett är ju salt och matigt. Det låter som en krock?!

• Bonanza
    Tiger Af Lilja skrev 2012-01-08 22:07:59 följande:
    Jag har själv gjort lchf snickers som jag hade och åt  på tårtkalas idag.. :)

Mums!
    Recept!?

Själv gjorde jag chili cheese idag. Blev lite misslyckat dock, för de var för stora och några var fortfarande frysta i mitten när jag tog upp dem.

Iaf så blandar man en tub mjukost med cheddarsmak med valfri sort riven ost (ca 6 dl). Massor av hackad chili/jalapeno och så rulla i vispat ägg och sedan i mandelmjölk. Upprepa paneringen. Frys i några timmar. Fritera sen!

Gott! 
  • Bonanza
    sininen skrev 2012-01-10 19:51:20 följande:
    Jag är glada tanten. Jag har nått mitt första delmål och är för första gången på jättelänge normalviktig.

För att jag ska verkligen fortsätta vara duktig så har vi beställt en matkasse hem till dörren med LCHF-recept och idag kom första kassen. Skitbra när jag jobbar och inte orkar planera och handla en massa.  
    Grattis!
  • Bonanza
    Loreena skrev 2012-01-12 20:45:13 följande:
    Rednose
    Men rättika innehåller ju trots att det växer under jord bara 2,3 gram kolhydrater/100 gram, så det borde man väl kunna äta? Det är ju inte så mycket mer än i blomkål.
    Rättikagratäng smakar nästan exakt som potatisgratäng. Man måste dock koka rättikan ett tag innan.
  • Bonanza

Om man letar efter ersättare till pommes, så är friterad sellerirot nästan lika bra.

Jag tror på att ersätta de vanliga tillbehören för att kunna leva så normalt som vanligt.  

• Bonanza
    Johanna200 skrev 2012-01-12 22:10:24 följande:
    Vet du hur mycket kolhydrater per 100g det är i selleriroten? Har googlat men inte hittat lite olika bud...
    4.9 enligt livsmedelsverket.

• Bonanza
    rednose skrev 2012-01-12 22:17:40 följande:
    Kan man verkligen våga lita på Livsmedelsverket då??
    Jag väljer att göra det när det gäller innehåll i livsmedel. Ser inte varför de inte skulle ha korrekta siffror.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**