• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kan inte ni som kör "strikt" berätta hur en vanlig dag ser ut för er? Vad äter nu för att hålla er under 20g kolhydrater?

• rednose
    blomman 2 skrev 2011-07-03 11:36:02 följande:
    härligt att det funkar för dig och visst är det OTROLIGT att fettet inte sätter sig på kroppen !
    Fast vet du vad,jag undrar om inte det är ryggens omfång som har minskat...inte bröstens...
    jag har i alla fall märkt en stor skillnad på diet och diet,att LCHF kosten inte har minskat mina bröst alls,TVÄRTOM blivit större och fastare,SKUMT !
    Fy fan, hoppas inte. Jag är så himla glad att mina bröst blivit mindre efter graviiteten så om de nu ska bli större igen blir jag banne mig förbannad! haha!
    Men jo, jag är nere på 75 runt ryggen nu så det verkar ju minska där oxå. Hoppas dock inte kupan blir större igen. Gillar inte stora bröst, de är ju liksom bara i vägen. 
  • rednose

Jag känner inte till "fakiren" vad är det och äter man så för att "banta" eller?

Yena89 - menar du då att du åt två kotletter och två ägg vid varje måltid?

Jag syndade idag. :( drack tre folköl på Metallica konserten... Var det rätt åt skogen eller? Vet att det borde varit torrt rött om jag skulle gått efter min bok men de hade bara öl eller cider o jag tänkte att cider ju har socker? Bra eller anus?

• rednose

Hmm, hoppas jag inte pajade min diet alldeles då. :( har ju fortfarande andedräkten from hell dock så det bådar ju gott.

• rednose

Hej på er!

Nu behöver jag lite hjälp igen!
    Inatt vaknade jag av att jag mådde nåt så sjukt illa. Trodde jag skulle kräkas där och då men lyckades ta mig till köket och dricka lite vatten, eller ja två stora glas. Sen vart det bättre och jag kunde somna om.

Vi var iväg igår men lyckades ändå äta bra, fuskade inget alls men det vart mat sista gången för dagen runt 18.30 och kom hem vid 23 då vi gick och la oss på studs eftersom vi idag, eller nu, ska sticka iväg till nordnorge i två veckor.

Varför mådde jag så illa? Var det hunger? Kan det ha att göra med att jag är i "den delen av månaden"? Eller vad? Jag käner inte att jag annars mått dåligt av maten, snarare tvärtom och jag har tappat en del i vikt redan, har jävulusisk andedräkt och allt det där så ketosen har infunnit sig.

Vet nån eller har något råd så vore jag otroligt tacksam. Hatar ju att må så där illa.  

• rednose

Vad köper ni för kokosfett?
    Jag hittar bara det gråa paketet cocos?? Finns det annat som är bättre och var hittar jag det som smakar kokos?

• rednose

Jag känner som om jag gått upp i vikt.
    Har kört på i två veckor nu och det är snart dags för månadstrubbel. Kan det vara det? Att jag binder vatten? Brukar ju bli så en gång i månaden men det är nästan som om jag märker av det mer nu när jag äter så här?
    Erfarenheter av det?
    Har ju knappt haft mens på 2,5 år så jag kanske har fel för mig.

Jag har ca 7,5 kilo kvar tillmålvikten på 66 kilo.

• rednose

Frukost 4 dagen på raken: (för att det är så in i h's gott!)

3 förlorade ägg
    Hollandaise (Eriks)
    Bacon

ÄM latte.

Slurp och minus på vågen igen. :)

Igår vart det grillad oxfilé med grekisk sallad och örtsmör till köttet.
    I love LCHF!

• rednose

Hej hopp!

Jag gör förlorade ägg i stekpannan o släpper bara ner dem i nästan kokande vatten och lite vitvinsvinäger.

Behöver tips på bra och god frukost!
    Gott med ägg men måste ha lite mer variation!!
    Hjälp!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**