• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

mamman i skogen skrev 2011-07-29 06:13:54 följande:
    Kanske inte var det svar du ville ha men för mig är det enkelt mer kolisar lite viktökning som sedan justeras när jag äter midre. Är 160 lång och väger på dagens datum 60,8.    
    hur menar du? Skulle jag ha ett svar så hade jag väl inte frågat? Tack för ditt.
  • rednose
    puffar lite till för min tidigare fundering. Ni som är insatta, nog måste ni väl ha en fundering om hur LCHF fungerar när man väl nått målet? Var är alla gamla uvar när man behöver er? ..  

Goder afton!

Jag funderade lite idag. Känns som att jag tappar lite för fort? 
    Jag har nu gått ner 2.6 kilo på 11 dagar och väger 71.4. Vill ner till ca 65 då mitt BMI kommer vara 20.5. 

Funderingen var gällande det jag läst att LCHF gör att kroppen själv hittar sin idealvikt. Alltså, kan man tappa mer än man själv tänkt eller ska man då man uppnått sin målvikt helt enkelt bara börja äta mer kolhydrater? Vill ju inte se ut som en benget.  
    Jag inser självfallet att viktminskningen kan komma att avta snart men jag bara undrade lite hur kroppen kan funka? 

Nån som har en kvalificerad teori? :) 
  • rednose

Moussaka och gurka. Och vatten, satan så varmt det är här!

Imorgon blir det kantarelljakt! :)

Jag köpte jeans idag i storlek 26/34!!!! Helt sjukt tajta men vafan! Haha! Nu ska här bara fås till ett bra toningsprogram oxå!
    Fick en PT timme i "fött-barn-present" från mitt gym. :)

• rednose

Just plockat 140g kolhydrater i kantareller. Dvs 20 kilo!!! Whohoo va gött på grillad oxfilé!

• rednose

Ett ord; Dalsland!

Det är där det händer, kantarellmässigt enbart dock.

• rednose

Kanske hade vi lite tur då för det var helt galet med skogsguld där vi var. :) aldrig sett nåt liknande faktiskt. Helt underbart!

• rednose

Jag verkar väga minst mitt på dagen??

Nu är jag iof mitt uppe i mensen igen och känner att jag inte har helkoll på hur kroppen är, efter att ha varit gravid och sedan ammat . Hoppas jag bundit på mig vätska tillfälligt för idag är jag ett kilo tyngre än i förrgår. :( hormondeppo. :(

• rednose

Nån som vet varför vissa "matdagböcker" räknar ägg som 1,4g kolhydrater och andra, som tex minmat.net och Annika Dahöqvist räknar ägg som "noll" kolhydrater???
    Minst sagt förvirrande.

• rednose

Ja de 1,4g är såklart per 100g. Kanske borde skrivit det men allt räknad ju så tänkte jag. :)
    Jag räknar oxå med ca 1g per ägg. De brukar ju väga nånstans runt 60g eller så.
    Konstigt att en del nollar ägg. Hoppas nån kan förklara för i mina öron låter det alldeles galet.

• rednose

Ni som nollar ägg, varför gör ni det och hur förklarar tex Dahlqvist att hon gör det???

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**