Inlägg från: Hon den där |Visa alla inlägg
  • Hon den där

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-04-23 12:00:58 följande:
    Hon den där: om det inte var socker i den, så ;)

ånej kan det vara det??? Jag kände inget socker men det kanske är det ändå
  • Hon den där

att äta en dl vipspad grädde med vaniljpilver och en dl blåbär är väl ok? Det är ju minimalt med kolhydrater och fett . blev mätt som tusan också :-P

• Hon den där
    Nikhita skrev 2012-04-23 14:53:15 följande:
    Man blir ju vilsen av alla olika märken på stevia osv.
    Sukrin, är det nåt särskilt märke på den?

Det lät gott. Vart köper man vaniljpulver?
    det ÄR gott smakar som blåbärspaj . Jag köpte vaniljpulvret i mataffären, fanns vi bakgrejer. Kostar runt 40kr en liten burk, men jösses va dryg den är! Räcker med några prickar vaniljpulver för att ge smak! Det är allså äkta vanilj inga tillsattser på nåt vis.
  • Hon den där
    HokusPokus skrev 2012-04-23 14:59:24 följande:
    Nu ska jag bestämt prova göra fiskbiffar istället för paj. Nån som gjort det på torsk? Visst borde jag väl bara kunna mixa fisken, ha i lite ägg och kanske fiberhusk eller mandelmjöl kryddor och sen bara steka i massa smör?
    gott det lät
  • Hon den där

Någon som vet varför det är nästan dubbelt så mycket kolhydater i stora blåbär mot vad det är i vanliga små?

• Hon den där
    Martina 76 skrev 2012-04-23 16:24:12 följande:
    Antar att du menar per 100g. Annars lär det väl helt enkelt bero på att de är större!

haha du va en rolig en du klart jag menar per 100 g
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-04-23 16:33:19 följande:

tänker du på de där amerikanska blåbären?
    alla stora blåbär verkar innehålla mycket mer kolhydrater. Jag vet inte vart dom kommer från men jag har tittat på olika märken och dom stora har mer..
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-04-23 16:37:15 följande:

De stora blåbären brukar oftast vara amerikanska blåbär (med ljust fruktkött, något sötare än våra "vanliga" blåbär). OM det är amerikanska blåbär du tänker på så kommer de extra kolhydraterna från de extra portionen fruktsocker som finns i dom till skillnad mot våra svenska blåbär (därav att de stora är mycket sötare!).

Typiskt nog så är det bara stora jag har hemma . Jag ska köpa vanliga nästa gång, tycker dom små är godare ändå
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-04-23 16:43:54 följande:

Det tycker jag också :P men tänk på att de små ändå innehåller 9 gr KH/100 gr.. Det är ganska mycket, dvs du ska nog inte äta blåbär varje dag... helt okej till lite festligare tillfällen kanske ;) Och 1 dl vispgrädde innehåller ca 20 gram fett :)

Hur mycket fett ska man äta om dagen?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**