Inlägg från: Hon den där |Visa alla inlägg
  • Hon den där

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-04-23 17:01:24 följande:

tillräckligt för att hålla dig mätt :P men runt 100-140 gr typ. det är, som allt annat, individuellt :)

men då är ju 20 g inget . Jag har svårt att komma upp i så mycket fett annars :-P
  • Hon den där

Vad tycker ni om det här:

En bit lax stekt i lite smör, ett kokt ägg som jag mosa i några msk majonäs och några bitar gurka. Åt detta som kvällsmat.   

• Hon den där
    stjierna skrev 2012-04-23 21:42:41 följande:
    Det lät skitgott! :D

haha det var skitgott

Men är det ok att äta? 
  • Hon den där
    Glass skrev 2012-04-23 22:00:48 följande:
    Jag tycker om att det finns så många personliga sätt att leva så här. 
    Jag har lite svårt för när folk blir fanatiska och säger att man ska göra si eller så för att det ska vara "på riktigt"

Jag anser ju tex att det är helt okej att äta en clementine varje dag, och att då och då kanske ta en godisbit eller något annat. Detta helt utan att jag tycker att det är fusk. Det är helt enkelt så som jag vill leva mitt liv och jag fuskar inte i mitt egna liv :)

LCHF, ja lite kolhydrater och mycket fett, ungefär så lite kolhydrater att man stannar i ketos, då är det lite. Sedan gör var och en som de vill med hur lite eller hur mycket och allting är exakt lika rätt och bra.
    En del hakar på att allt ska vara så naturligt som möjligt och därmed är det inte ok med sötningsmedel osv, andra struntar i det och tycker att det är helt okej med ämnen som man inte plockar i naturen.

En härlig bredd på alla varianter där alla kan göra som de vill och må bra av det

• Hon den där

Jag gjorde det lätt för mig och stekte 2 ägg och lite mindre än ett halvt packet bacon till brunch, det är väl helt ok?

• Hon den där

Jag har en fråga. Om man använder sötningmedel i exempel cheesecake, då borde den väl vara helt ok att äta? Jag menar det innehåller ju ägg och grädde. Borde väl inte spela nån roll på vilket sätt man äter ägg och grädde så länge det inte är socker i.

Är jag helt ute och cyklar :-P ? 

• Hon den där
    stjierna skrev 2012-04-24 19:29:08 följande:
    Hon den där: det är okej att göra så, så länge din kropp inte gör ett insulinpåslag för att den tror att den får socker. :)
    Fantastiskt!! Då blir det lite mys med cheesecake nån dag
  • Hon den där

Vilket sötningsmedel är bäst? Stevia eller Sukrin (tror det heter så)

Funkar dom på samma sätt?  

• Hon den där

ingen som vet vilket bästa sötningsmedlet är?

• Hon den där
    solrosen81 skrev 2012-04-25 08:38:28 följande:
    Jag har endast använt sukrin. Men tydligen ska det bli bäst om man blandar dem.
    Hur menar du? Ska det bli bäst om man blandar båda sötningsmedlen? Vet du varför?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**