Glass skrev 2012-05-19 12:44:22 följande:
Vi har ju varit iväg i några dagar, skötte mig ganska bra när det gäller lchf, men igår och i morse struntade jag i det. jag ville verkligen äta en god hotellfrukost och jag ville äta en gudomligt god efterrätt, så jag gjorde ett medvetet val och valde det. Nu är då frågan, ska jag passa på och äta lite som jag vill idag också? Jag är ändå ur ketos och vi har en barnfri dag och kväll, så vi ska gå på bio och kolla lite på film här hemma. Jag skulle nog vilja kunna äta lite av allting som jag känner för, och sedan börja med lchf i morgon igen. Jag behöver era tankar kring detta....
Det beror väl på vilka konsekvenser du är beredd att ta. Är du nära målvikten spelar det kanske mindre roll att komma tillbaka i ketos snabbt ochdu kanske tar lättare på en viktuppgång? Vi ska på bröllop nästa helg och då kommer vi äta det som serveras, även tårtan, och dagen efter är det brunch (vilken jag gissar kommer vara en kolhydratsexplosion) men vi kommer som sagt äta allt och njuta. Men väl hemma igen går vi tillbaka till lchf. Nu beställde jag även glucosanol så förhoppningsvis kommer det inte ge alltför stort bakslag, men oavsett så tycker jag att det är värt det. Det är så sällan man får tillfälle att gå på bröllop och då vill vi njuta fullt ut.