Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Grattis alla till fina resultat! Jag hade gått ner 0,9 kg från igår och jag hoppas att trenden är bruten nu. Får se om jag hinner ta fram bandet idag, har så mycket annat som jag måste göra.

• spökplumpen
    Boost skrev 2012-06-01 10:29:34 följande:
    Bakpulver ska aldrig vispas kraftigt.

Nej, det var därför jag reagerade på det. Om de torra ingredienserna behöver vispas ner kraftigt kanske man kunde ta undan en del och blanda med bakpulver och sen vända ner det lite försiktigt?
  • spökplumpen

Hmm, vilket antiklimax det blev med brödet. Alla som lovordade det... Ska genast ta och slänga fiberhusken, hade glömt hur vedervärdigt det smakar. Hur ska brödet annars bli? Ska smeten bli lös som en kaksmet eller ska den bli fast som en bröddeg? Jag tror att mina 7 ägg blev för mycket till torrvarorna och den blev inte heller helt färdiggräddad märkte jag när jag skar upp den. 5-6 cm hög blev det iaf och det tycker jag var bra.

• spökplumpen
    Boost skrev 2012-06-01 15:06:42 följande:
    Gjorde du solrosbrödet? 56kilo.alltforforaldrar.se/solrosbrod-lc-lchf/ Det är ju inget Fibrex i det.!?    

Jag gjorde enligt stjiernas recept. Vet du eller någon annan vad fiberhusket ska göra i degen? I det recept som du länkade till var det även linfrön i och det känns som att det borde räcka med det? Både sväller ju typ till gelé och hjälper till att stabilisera, så vitt jag vet.
  • spökplumpen
    Chicky01 skrev 2012-06-02 09:34:18 följande:
    -3,1 kg sen start förra måndagen. Är faktiskt besviken!!! Varför rasar alla andra i vikt och aldrig jag? Håller koll på mina kolisar genom att föra matdagbok nu i början. Ligger på 10-20 g per dag. Ketostixen visar att jag är i ketos. Tränar 2-3 dgr i veckan och de dgr jag inte gör det så promenerar jag i rask takt till jobbet före frulle i 55 min. Blä!!! Hur har ni andra upplevt att mensen påverkar viktnedgången? Är man extra "fet" dagarna före?

Jag tycker nästan det är oförskämt att säga så. Hur kan 3,1 kg på 1(!!) vecka vara något negativt? Det är ju jättebra! Härligt jobbat! Om man tränar mycket behöver man äta lite mer dessutom. Vad gäller mensen så tycker jag kroppen beter sig lite olika varje gång, men de första dagarna brukar jag gå upp lite för att det sen vänder igen.
  • spökplumpen

Idag var jag nere på stan en snabbis för att kolla kläder, men hjärnan har inte hunnit med. Kunde inte förmå mig till att ta rätt storlek utan plockade systematiskt en storlek större än jag drar nu. Jag menar, tjockisen jag en storlek 40? 40 har jag inte haft sen gymnasiet, dvs ca 15 år sen. Hihi..oj vad gammal jag blev nu.

• spökplumpen

Idag tjejer är det en helt ny människa som skriver till er. Idag är första dagen i resten av mitt liv. Idag har jag lämnat övervikten bakom mig! Med mina 67,8 kg har jag numera ett BMI på 24,9 och tillhör helt plötsligt de normalviktiga. känner mig oerhört nöjd!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**