Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har en 90 %-ig choklad hemma som är jättegod och "bara" 14 g kolhydrater i. Mycket godare än de på 80 %, inte alls besk utan len och rik smak. De på 70% kan jag inte äta för då tar jag halva paketet på en gång.

• spökplumpen

Jag har för övrigt testat pillerna idag för att se hur jag reagerade på dem, läste att man kunde bli gasig och det vill jag inte bli imorgon på bröllopet. Men jag har inte märkt av något alls.

• spökplumpen
    ollebulle86 skrev 2012-05-25 19:40:01 följande:
    spökplumpen: var hittar du den chokladen?
    Detta var den 70%-iga som finns bland bakgrejorna.
    Denna var riktigt skarp. Hoppas den kan användas till något annat.
    På ica, i chokladhyllan. Lindt om jag inte minns fel, hinner inte gå och kolla just nu.    Både jag och sambon blev positivt överraskade över den goda smaken.
  • spökplumpen

Nu är jag hemma igen efter helgens bröllopsfirande. Det blev inga tabletter innan maten, jag kunde inte gärna sitta vid bordet och ta dem och att gå från bordet är oartigt. Men det är skit samma, jag skulle ju äta och njuta oavsett hade jag bestämt innan. Nu till det konstiga. Jag har varit dålig i magen ända sen jag drog ner på kolhydraterna för typ 2,5 månad sen. Men nu med kolhydratchock så funkar min mage klockrent igen. Jag känner att jag behöver ta mig en ordentlig funderare om lchf verkligen är för mig. Och vad sjutton det kan beror på att min mage funkar precis tvärt om mot alla andras?

• spökplumpen
    stjierna skrev 2012-05-28 09:35:18 följande:
    Boost: fast om du tänker att olika livsmedel ökar blodsockret olika mycket (och därför ger olika mycket insulinpåslag som är fetmalagrande), är det fortfarande ologiskt att olika blodtyper reagerar olika på olika råvaror? Jag har ingen aning om det bara är att jag inte "tål" att äta mejeri, men av att äta enligt blodgruppen har gjort mig ännu piggare, ännu mindre godissugen och jag har faktiskt börjat gå ner i vikt. Sen vet jag ju inte med självklarhet att det beror på min blodtyp, som sagt ;)

Det ologiska är väl snarare att dra alla över en kam. Om teorin stämde skulle det ju bara finnas 4 sätt att gå ner i vikt och behålla den.
  • spökplumpen
    So Cal skrev 2012-05-29 10:40:59 följande:
    lchf-mat? Isf är det väldigt smidigt med västerbottenpaj. Har ett recept utan pajskal som faktiskt är godare än med pajskal. Och man behöver inte ha västerbottenost heller. Vi brukar göra med vanlig riven ost.. och perfekt till knytalas då den inte serveras varm. 

Den vill iaf jag ha recept på! Låter som perfekt mat att ta med sig om man vet att det ska serveras massa kolhydratsrik mat. Och till sommarens/höstens kräftskivor.
  • spökplumpen

Igår firade jag ingången i min fjärde förkylningsvecka med att hålla på att tappa rösten. Yeay, det är så kul att vara sjuk... Och jag befinner mig fortfarande på en jävla skitplatå. Är sugen på att plocka fram gåbandet igen, men när nu halsen börjat göra ont igen då törs jag inte. Ska iaf se till att komma ut på enordentlig promenad med barnvagnen, grabbarna får helt enkelt ha tråkigt idag när mamma får sin motion.

• spökplumpen
    ollebulle86 skrev 2012-05-29 13:33:57 följande:
    15 minuter av 20 fick jag köra zumba innan dottern protesterade. Alltid nått

Grattis! Jag kan inte ens sätta igång det eftersom de svansar kring benen och gör det omöjligt att röra sig.
    S
  • spökplumpen
    ollebulle86 skrev 2012-05-30 09:36:17 följande:
    Ni som hamnat på platåer och stått/står still, vad har ni vägt då? Är det när ni närmat er normalvikt eller mål? Eller när ni varit väldigt överviktiga (om ni nu varit det från början)? Jag har ju i alla fall 25 kg bara för att komma ner på bmi 25 så att stå still flera veckor tidigt hade ju känts trist, därför undra jag om vikten spelat nån roll för er.

Jag väger 68,7-70,3 kg och har stått där i 2-3 veckor nu, utan förbättring på måtten. Då har jag tappat 8-9 kg och har ca 11-12 kg kvar till målet. Igår drog jag igång projekt förändring. Ska bli mer motion och så ska jag plocka bort grädden från teet. Skippar även min äggröra, som jag gör på grädde. Men frågan är hur hemskt det är att äta bregott istället till äggen som jag gör nu. Jag får inte i mig majonäs på morgonen och omelett gjord på olja är inte omelett utan stekt ägg och då slutar jag heller med lchf än äter det. Jag tänker inte plocka bort grädde och cf från maten jag lagar,men den extra får ryka. Eller måste allt bort för att ge någon effekt? Läste om viktplatåer igår och en sak som fastnade var att jag nog borde se över mängden jag äter. Jag menar, jag väger trots allt nästan 10 kg mindre nu än när jag startade och jag behöver sannolikt inte lika mycket mat nu. Även om jag inte tycker att jag äter mycket. Hade som ambition både igår och idag att väga allt, men det kommer jag på först efter frukosten typiskt nog.
  • spökplumpen

Nu står mina frukostägg och kokar på spisen och jag har kommit ihåg att allt ska vägas idag. Men spelar det någon roll om man väger sakerna innan tillagning eller inte? Tänker mest på lunch/middag.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**