Kaya skrev 2011-05-04 11:49:40 följande:
ha ha jag blir lite trött av mig själv ibland måste jag erkänna...
Intressant iakttagelse - jag "KAN" inte ha grädde eller äggmjölk i kaffet längre för då får jag inte i mig det, det smakar surt och URK! Standardmjölk blir det just nu. Men inget alls i te, där klarar jag mig utan, och där brukade jag köra (stora mängder) havremjölk förut, så jag har ju dragit in på den kolhydratkategorin ganska mycket i alla fall.
Ännu en iakttagelse - idag klarade jag mig inte länge på frukosten alls. Har varit VRÅLhungrig i en timme eller så redan och nu måste jag äta lunch.
Åt frukost 8:30: kaffe med lite standardmjölk, två små bitar valnötsbröd med Bregott, 10% ost och gurka. För lite fett för att stå sig? Bregott + valnötsbröd var i alla fall så HF som det kan bli, och trots mjölken i kaffet borde väl hela måltiden ha blivit ganska LC?!
Men jag har nog högre förbränning nu också när jag har rivstartat så med MYCKET träning. Hurra! Det är så jag vill ha det. Hög förbränning, motorn igång hela tiden, mer aptit - mycket hellre än att gå på lågvarv.
Nu blir det lunch, äggröra med smörstekt skinka får det bli. Middag blir lax med något gott tillbehör, kanske spenat?
K
Ja, lite fett i frukosten. Kan du ha i kokosfett i kaffet? Det går bra ihop med mjölk om du vill ha i något vitt. Välj gärna fetare ost än 10%. Ju fetare dessto bättre
Ibland har man hungrigare dagar. Lyssna på kroppen och ät när den är hungrig
Idag var jag latare än latast: laxfilé med hyvlat smör och en hög oliver. Orka laga mat liksom