Kaya skrev 2011-04-30 00:14:21 följande:
Tack snälla snälla!!!! Jag är verkligen inte värd snälla milda ord efter all ilska jag har vräkt ur mig här, så DUBBELTACK!
Ja, jag har insett att jag MÅSTE få lite mer koll. Dels ska jag väga mig själv nästa gång jag är på gymmet så jag får veta hur illa det är. Och sedan kanske väga mig åtminstone en eller ett par gånger i månaden bara för att hålla koll så jag inte helt plötsligt vaknar till efter att ha slarvat i ett halvår och så har jag lagt på mig en MASSA kilon!
Och så ska jag försöka kolla hur jag äter under ett par dagar, även om det tar emot. För då kanske jag kan se bättre vad det är som är problemet. Jag TYCKER verkligen inte att jag äter mycket carbs, men vem vet, kanske jag inte KAN äta både blomkål och zucchini samma dag om jag verkligen ska hålla mig till tillräckligt strikt LCHF för att gå ner i vikt?
Matdagboken, är det nåt man betalar för eller hur funkar det?
K
Man mår inte bättre av att städnigt få skäll heller. Men en bra spark där bak kan behövas ibland

Man måste hitta sitt sätt att äta. Jag trodde jag hade det men tydligen inte. Nu vet jag inte hur mycket allergisprutan bidrar med kilomässigt eller det faktum att jag slutat amma kan bidra med några +-kilon? När jag slutade amma första barnet vände vågen ner (nästan så jag blev orolig) för att sen dumt stiga upp igen ...
Jag betalar inget för matdagboken och söker i livsmedelsdatabasen när jag lägger in måltid. Jag har inte testat att lägga in mina recept än för att se om det ändå funkar för icke plusmedlem så det enda jag har är det jag la in innan sidan ändrades. Jag har istället gjort så att jag uppskattat mängderna i det jag äter (jag som är så sketabra på det

). Det tar lite längre tid men vad fanken.